Audi S8 бе показан на света през юли, но сега компанията разкрива пълния капацитет на модела, допълнен от пребогата снимкова галерия.
И така: да подхващаме цифрите. Задвижването на Audi S8 се осигурява от 4,0-литров битурбо V8 двигател с мека хибридна технология. Системата генерира 571 к.с. при 6000 об./мин и 800 Нм въртящ момент в диапазона 2000-4500 об./мин.
Свързан с 8-степенна автоматична трансмисия и стандартно quattro задвижване на четирите колела със самоблокиращ се централен диференциал, V8-двигателят успява да ускори S8 до 100 км/ч за само 3,8 секунди. И това на фона на теглото от 2230 кг. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч.

Стандартната мека хибридна система се състои от 48-волтов стартер алтернатор и литиево-йонна батерия, като от компанията твърдят, че това спомага за намаляване на разхода на гориво с до 0,8 л/100 км. Но все пак не бива да се очакват чудеса, тъй като Audi казва, че средният разход на гориво е 11,3 л/100 км, а средното ниво на изхвърляните емисии СО2 възлиза на 258 г/км.

Като флагман в гамата на Audi, новият S8 е стандартно оборудван с активно окачване, което предварително се настройва към пътните условия, четири завиващи колела, спортен quattro заден диференциал, Audi drive select, система за изключване на част от цилиндрите и много други.
Активното окачване работи съвместно с въздушните амортисьори, за да може да вдига или снижава всяко колело по отделно посредством електромеханични механизми. Монтирана отпред камера засича по-големи неравности на пътя, като по този начин окачването се адаптира към тях, за да няма раздрусване на каросерията при преминаване през тях.

Audi S8 предлага набор от 38 системи за подпомагане на водача, разделени в пакети City и Tour. Сред най-важните може да бъдат изброени Адаптивен круиз асистент, комбиниращ функциите на Адаптивния круиз контрол, асистентът за задръстване и асистентът за поддържане лентата на движение, Audi pre sense 360° и други. Когато е оборудван с всички тези системи, S8 разчита на пет радарни сензора и лазерен скенер, контролирани от zFAS.
В Германия цената на това произведение на автомобилното изкуство започва от 140 000 евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Холандия ограничава максималната скорост до 100 км/ч
Това е най-мощният сериен автомобил в света. И е електрически
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!