Audi ни изненада с онлайн премиерата на новия A5 Sportback, но не и с дизайна му. Седем години след дебюта си, и точно преди публичната си премиера по време на започващия в края на месеца салон в Париж (който Vesti.bg ще отрази на място), второто поколение на 5-вратото купе предлага удължено междуосие, агресивен капак на двигателя и характерната радиаторна решетка, която е по-широка от тази на предходния модел. Задната част е малко по-ръбата, като погледът пада върху вратата на багажника и ръба й, който играе ролята на спойлер.
Интериорът на новия Audi A5 Sportback, оформлението на който следва конфигурацията от новия А4, е пораснал значително. Дължината е увеличена с 17 мм, пространството в областта на раменете на водача и пътника до него с 11 мм, докато мястото в областта на коленете на пътниците отзад - с 24 мм.
Материалите, естествено, са на възможно най-високото ниво като качество и изработка. Водачът ще се радва на 12,3-инчовия Audi Virtual Cockpit, докато MMI върви в комплект с 8,3-инчов сензорен екран.
При пазарният си дебют моделът ще се предлага с два TFSI и три TDI двигателя. Най-мощната версия ще е S5 (която виждате на снимките) със своя 3,0-литров V6 с турбина, генериращ 354 к.с. Това е с 21 к.с. повече спрямо настоящия S5. Спринтът от място до 100 км/ч отнема само 4,7 секунди. Трансмисиите са 6-степенна механична, 7-степенна S tronic с два съединителя и 8-степенна tiptronic.
Изключително интересен е третият модел Audi A5 Sportback g-tron (сред A3 Sportback g-tron и A4 Avant g-tron), който клиентите могат да задвижват с екологичния Audi e-gas, природен газ (CNG) или бензин. Моделът се задвижва от 2,0 TFSI със 170 к.с. и 270 Нм. С вредни емисии СО2 от само 100 г/км, Audi е първият премиум производител, предлагащ бензинов двигател в сегмент В, който постига по-ниски емисии спрямо сравним дизелов двигател.
Резервоарът за газ е разположен под задната структура на модела. Той е с обем 19 кг, като газта се нагнетява под 200 бара. Той изразходва под 4 кг на 100 км газ, което означава, че с един резервоар може да се изминат до 500 км. Когато налягането в газовия резервоар спадне под 10 бара (под 0,6 кг), електрониката автоматично превключва на бензин. Това дава допълнителни 450 км пробег.
Важно е да се отбележи, че новият Audi A5 Sportback е най-лекият модел в сегмента. Това се дължи на платформата MLB Evo, благодарение на която теглото е понижено с до 85 кг и сега базовият модел тежи само 1470 кг. Новият Audi A5 и S5 Sportback ще се появят в Германия в началото на 2017 г. A5 Sportback стартира от 37 800 евро, докато S5 е 62 500.
Четете още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!