Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
5

К аква е тайната на пазарния успех? Логиката е много проста: предлагаш нещо, което хората искат, но го няма на пазара. Т.е. ти си първи. В този ред на мисли успехът на CLS дойде като чиста закономерност. Оттук и основният проблем на Audi A7 Sportback: винаги е и ще бъде сравняван с основоположника на класа. Важното в случая е друго. Най-после CLS има достойна конкуренция. А7 изглежда като стегнат атлет, вижте само този профил! Това е моделът на Audi, който е най-различният в цялата гама и който аз харесвам най-много.

Срещу запазената марка на CLS – дъгообразен покрив, извита линия на прозорците, увисналата задница, преди години Audi извади един голям хечбек. Неговата дължина бе удивителна, което позволи на задната половина да бъде много полегата – покривът и задните колони оформиха продължителен наклон, започващ още от главата на шофьора.

Източник: Vesti.bg

Днес Audi нарича дизайнът на новото А7 „революционен”, но подобно определение е пресилено. Въпреки това новото Audi A7 Sportback изглежда поразително. За мен той е най-ясно откроимият модел в цялата гама на марката.

При дължина от цели 5 метра и височина около 1,4 метра, автомобилът сякаш прегръща пътя. В амфас е с по-широка и по-ниска радиаторна решетка спрямо А8 – с който А7 споделя много, но тук тази решетка пасва идеално на общите пропорции на автомобила, вдъхвайки му голяма доза агресия в спортната визия. От радиаторната решетка през капака се пускат остри ръбове, продължаващи към широките задни калници. Подобно на предшественика си, покривът на А7 представлява една елегантна извивка, която се спуска към подвижен заден спойлер. Самият той се активира при скорост над 120 км/ч. А може и чрез бутон, ако искате да се фукате на някой светофар.

Източник: Vesti.bg

Истинският акцент в дизайна са стоповете, преминаващи през цялата широчина на автомобила. Те са съставени от 13 индивидуални LED ивици, като широчината варира в капака на багажника. В списъка с допълнително оборудване фигурират HD Matrix LED фарове с лазерни дълги светлини, за които твърдя, че са най-смислено похарчените пари за допълнителна екстра в този автомобил. Не карах през нощта, но тези фарове съм тествал в Q7 и твърдя, че са поразителни.

Източник: Vesti.bg

Тук логично стигам до интериора, заради който прекарах доста минути на място, за да му се наслаждавам. И наслаждавам е най-точната дума, защото този интериор е най-модерният за мен на пазара. Да, интериорът на CLS бих определи като по-луксозен, този на Volvo като елитарен, но интериорът на Audi A7 е най-модерният и спортен от автомобилите в класа.

Новото оформлението при Range Rover също може да се похвали с много дисплеи, но в А7 конфигурацията, размерите на дисплеите и многото алуминий правят интериора на автомобила да изглежда на друго ниво.

Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

Таблото е добре познато вече: 12,3-инчов приборен панел Virtual Cockpit. В горната част на арматурното табло е монтиран 10,1-инчов сензорен екран, наречен MMI Touch Response. Под него има 8,6-инчов сензорен екран, от който се регулира климатичната система, но същият може да се превключва, за да показва клавиатура или празна повърхност за въвеждане на телефонни номера например. Физически бутони почти липсват, но донякъде се пренасят върху сензорните екрани, при натискането на които имате чувството, че натискате бутон. Отделно разполагате и със система за гласови команди.

Източник: Vesti.bg

Бих могъл да продължа със суперлативите, но това не е необходимо. Ще констатирам само, че животът в големите Audi-та винаги е бил луксозен и просторен. И супер комфортен. Не съм се юркал по завоите към Беклемето, защото А7 е автомобил, с който „мачкането” на стотици километри е истинско удоволствие. За това „вина” има адаптивното окачване на тестовия модел и ниското ниво на паразитни шумове при движение по магистрала.

Източник: Vesti.bg

Именно на „Тракия” си поиграх с възможността на A7 да изпреварва, без да съм поставил ръцете върху волана му, но това е нещо, заради което бях постоянно на щрек. На определен интервал от време системата те подтиква да хванеш волана, но това липсва при движение до 60 км/ч (ако моделът е оборудван и законът го позволява). Ще рече, че автомобилът може самостоятелно да се движи в градска среда, по принцип може също да паркира и отпаркира самостоятелно. Лично аз никога няма да мога да преодолея инстинктите си и да се доверя изцяло на автомобила, но технологиите ще ни доведат до момент, когато и това ще е възможно.

Активната безопасност се контролира от zFAS (произнася се zed-fass) централен компютър, който обработва данните от пет радара, пет камери, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Източник: Vesti.bg

Стигам и до едно от най-големите обърквания, които предлага А7: обозначението 55 върху капака на багажника. Поне три пъти трябваше да обяснявам, че отред е монтиран 3,0-литров V6 двигател, а не нещо огромно, което да оправдава цифрите 55. Но по-важното е, че тук аз намирам най-голямата слабост на тази конкретна модификация. И тя е свързана с разхода на гориво.

Знам, 48-волтова литиево-йонна батерия работи с алтернатора, за да предложи работата на т. нар. мек хибрид. Това ще рече, че тази система позволява на A7 да се движи с изключен двигател до 40 секунди между 55 и 160 км/ч. Той разчита и на новата Quattro система, която през по-голямата част от времето прехвърля 500-те нютон метра от двигателя само към предните колела, като включва задните в мига, в който отчете, че ви е необходимо повече сцепление. Всичко това е направено с една основна цел: намаляване на разхода и вредните емисии.

Източник: Vesti.bg

Да, но около 11 л/100 км на „Тракия” при четирима човека на борда и спазване на ограниченията ми се струва прекалено висок разход. В посока Пловдив успях да сваля до 10,7 л/100 км, но обратно към София, с включен Адаптивен круиз контрол разходът не спадна под 11,2 л/100 км. За мен това е много. При това имах възможността (съвсем случайно) да сравня А7 с Lexus GS450h. Не са преки конкуренти, CLS e такъв, но по размери са почти идентични. И двата са огромни, и двата возят супер комфортно, но GS450h харчи на магистралата 7,5 л/100 км, която разлика е много сериозна, а Lexus е и по-тежкият автомобил от двата.

Източник: Vesti.bg

По всеки един друг критерий A7 е безапелационно по-напред от GS450h. Сравнението между интериорите на двата автомобила е невъзможно – все едно да сравнявам P20 Pro с Nokia 6110: безбройните черни бутончета и безсмисления Remote Touch в Lexus ме върнаха много години назад. Сравнението на есктериорите ще е субективно, но няма как да харесам предницата на Lexus-а, която прилича на Хищника, когато накрая Арнодл Шварценегер му сваля шлема. А пакетът батерии отзад прави багажника на японския модел по-малък от 535-те литра в А7. Да не споменавам факта, че 90-градусов завой в 450h се взима с приплъзване на ръцете върху волана, докато в А7 това не се налага. Тук ще отбележа факта, че германският модел разчита и на четири завиващи колела, което е от огромно значение, стане ли дума за стабилност и директно потно поведение.

Накрая ще обобщя, че Audi A7 разполага с целия наличен арсенал, за да постави основния си конкурент в „сабмишън” (хватка от свободните бойни изкуства, при които боецът упражнява захват, който кара опонента да се предаде). Следващият ми ход ще е да видя на какво е способен CLS, но доколкото знам, Mercedes-Benz е водил изключително натоварен тренировъчен процес, за да запаси шампионския пояс в свое притежание.

Технически характеристики:

Audi A7 55 TFSI S Line

Размери

Дължина, мм: 4969

Широчина, мм: 1908

Височина, мм: 1422

Междуосие, мм: 2926

Тегло, кг: 1815

Двигател

Вид: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2995

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 340 при 5000-6400

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 500 при 1370-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3

Среден разход, л/100 км: 6,8 – 7,2

Вредни емисии СО2, г/км: 154 - 163

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 190 000

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

Range Rover Sport иска приза „Най-многофункционален всъдеход” (тест драйв)

Кавала и Seat Ateca: перфектната комбинация (тест драйв)

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
На политически диспут още с излизането си на подиума опонентите започват с пререкания: - Ти си голям лъжец! - А ти си мошеник! Намесва се…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

<p>Кремъл коментира&nbsp;обвиненията на САЩ за използвано химическо оръжие</p>

Кремъл коментира обвиненията на САЩ за използвано химическо оръжие в Украйна

Свят Преди 9 минути

Песков заяви, че Москва остава обвързана с договора, забраняващ използването на химически оръжия

<p>Създадоха мишка Франкенщайн</p>

Създадоха мишка Франкенщайн с мозъчни клетки от плъх

Любопитно Преди 12 минути

Мозъчни клетки на плъхове могат да заместят изгубени неврони при мишки

<p>&quot;Това е нещо, което променя играта... Надявам се, че не е твърде късно...&quot;</p>

Очаква ли се ескалация между Иран и Израел: Бившият съветник по националната сигурност на САЩ с коментар

Свят Преди 56 минути

"Това е нещо, което променя играта... Надявам се, че не е твърде късно...", казва Макмастър за военната помощ на САЩ за Украйна

Авария спря водоподоването в два столични квартала

Авария спря водоподоването в два столични квартала

България Преди 1 час

Екипите на "Софийска вода" работят по отстраняване на проблема

Microsoft развива AI, защото се уплашила от Google

Microsoft развива AI, защото се уплашила от Google

Технологии Преди 1 час

ИТ гигантът се притеснил, че изостава от конкуренцията

<p>Филипините привикаха китайски дипломат, ето защо</p>

Напрежението в Южнокитайско море расте: Филипините привикаха китайски дипломат

Свят Преди 1 час

Филипините обвиниха Китай, че повишава напрежението в Южнокитайско море, след като във вторник бреговата охрана на страната използва водно оръдие

Какво представлява хлорпикрин, химическото оръжие, в чието използване САЩ обвинява Русия

Какво представлява хлорпикрин, химическото оръжие, в чието използване САЩ обвинява Русия

Свят Преди 1 час

Излагането на хлорпикрин причинява дразнене на очите и дихателните пътища, придружено от повръщане и диария

<p>Нинова: Да не се прави на ощипан г-н Главчев (СНИМКИ)</p>

Нинова с коментар за частната болница "Мама и аз": Да не се прави на ощипан г-н Главчев

България Преди 1 час

Първо стои въпросът защо служебният кабинет е приел решението за създаване на частна детска болница, коментира тя

<p>&bdquo;Клиенти всякакви!&ldquo;: Акула се появи на плажа в Бургас</p>

Акула се появи на плажа в Бургас

Любопитно Преди 2 часа

Акулата първо се е въртяла в кръг и след това е отплувала, разказват очевидци

<p>Тръмп срещу Байдън: Проучване показва шансовете им в ключови щати</p>

Как са се променили шансовете на Тръмп за победа в ключови щати

Свят Преди 2 часа

Очаква се Тръмп да се изправи срещу президента Джо Байдън през ноември

<p>&quot;Виждаме сложен, негостоприемен свят с яростни ветрове&quot;</p>

Откриха дива, екстремна екзопланета, покрита с облаци - но само през нощта

Любопитно Преди 2 часа

Повече за уникалното откритие може да прочетете в следващите редове

Лекари с коментар за частната болница "Мама и аз"

Лекари с коментар за частната болница "Мама и аз"

България Преди 2 часа

Категорично няма място за две детски болници в София, смята д-р Стефан Константинов

Снимката е илюстративна

FLiRT: Всичко, което трябва да знаем за новите варианти на COVID-19

Свят Преди 2 часа

"Инфекциозността на KP.2 е значително (10,5 пъти) по-ниска от тази на JN.1", казват учените

Hell’s Kitchen

Царина от Hell’s Kitchen: Много често съм пресолявала

Любопитно Преди 2 часа

Определя се като работохолик, а най-силното й качество в кухнята е дисциплината