Астра GTC - да сложим ски на лекоатлета
Опел Астра GTC   
Източник: Асен Мазгарев / Sportni.bg

Новият (може би вече не чак толкова) модел на Опел Астра GTC впечатлява с визията си, която навява мисли за нещо бързо, агресивно и първично.

Дали обаче външният вид лъже и дали можем да разчитаме на тази красавица във всякакви ситуации бяха големите въпроси, с които подходих към теста на GTC.

Да, спортен дух в спортно тяло, но би било твърде обикновено, ако разгледам тази страна на монетата, с която всички в Рюселсхайм се гордеят.

Затова предпочетох да избера време и условия, непривични за този автомобил.

И каква по-амбициозна задача за един асфалтов спортист с големи черни джанти от това да контрастира със своя ярко червен цвят на бялата снежна покривка, на която се радвахме през януари.

Мисията ми беше да стигна до някъде, където човешки крак не можеше да стъпи, а именно до някой път, по който властваше Нейно Величество Поледицата и която не даваше на никой да припари в нейното владение.

Знаех, че съм без вериги, но и знаех, че нямам конкретна цел, което колкото и странно да звучи, ме успокояваше и ми даваше сила да продължавам напред.

Не би било редно да споделям коя беше общината, в която направих опита си, но той се получи и останах много доволен от резултата.

Трябва да призная, че очакванията ми не бяха кой знае колко големи, но за пореден път получих важен житейски урок, а именно да не подценявам нищо, що се движи на четири колела.

Новини

Съмненията ми се бяха породили от типа на задвижването, което при този Опел е решено само и единствено в преден задвижващ мост (колесна формула 2х4). Всеки знае, че през зимата, освен да имаме обувки, е хубаво и да ходим на четири крака, но и в конкретния случай, в който исках да изкачвам височини, предните задвижващи колела се явяваха най-неподходящия цвят в палитрата.

Задвижването може би е недостатък в този случай, но за окачването на GTC може да се постави само и единствено отлична оценка.

Мехатронната ходова част е високотехнологична и радва водача и пътниците с добро бързодействие, както и с три режима.

Предното окачване носи името "HiPerStrut", което означава High Performance Strut. За разлика от стандартното окачване "Макферсън" тук ъгълът на наклона на шенкелната ос е по-голям.

Окачването на задните колела пък е независимо, но с торсионна греда и лостова система по механизма на Уат.

Едновременно с намаляване на шума и вибрациите, това окачване спомага за намаляване на напреженията в гумата при вписване в крива и по този начин подобрява управляемостта и устойчивостта на машината като цяло.

Това се оказа достатъчно за да ме очарова по време на теста.

Преди да споделя резултатите, е редно да поясня с какъв автомобил по-точно разполагах. Двигателят беше бензинов, с работен обем на двигателя 1,6 литра, с принудително пълнене, реализирано от турбокомпресор. Този агрегат генерира максимална мощност от 180 к.с., а моментът се предава към предните колела посредством шестстепенна ръчноуправляема предавателна кутия. Това, в едни по-различни условия, спомага на машината да развие 220 км/ч максимална скорост.

Иначе другите бензинови двигатели в гамата са 1,4-литровите турбоагрегати с максимални мощности от 120 и 140 к.с., като се радват на среден разход на гориво от около 5,9 литра на 100 км.

Налице е и 2,0-литровият CDTI дизелов двигател с акумулаторна горивна уредба (common rail), който генерира мощност от 165 к.с..

Пристигайки на мястото, което си бях набелязал предварително, карах достатъчно бавно, но все пак установих, че в режим "Sport" и с правилно дозиране на газта, не е нужно дори да внимавам кой знае колко в педала на съединителя.

Всичко беше така, както си го представях. Ледът беше като огледало, а снегът наоколо беше тъй скован, че когато запратиш малка снежна топка в бялото поле, тя не потъваше, а се пързаляше и губейки я от поглед, не можех да кажа до къде продължаваше.

В един момент наклонът стана твърде голям и всичко пред мен беше по-високо. Предните задвижващи колела "олекнаха" и се наложи да приложа стария изпитан метод с обръщането на посоката. Така в продължение на няколко стотин метра карах на заден ход и сякаш бях със "задно предаване", което ми помогна до стигането на възвишението.

Спирането и потеглянето се оказаха твърде амбициозни задачи, но все пак GTC успя да покаже нежния си характер в спортния режим и отново с много дозиране на педала на газта и благодарение на системата против прибоксуване, аз не спирах да се катеря все по-нагоре и по-нагоре, по вече далеч по-полегатия наклон.

Стигнах до предварително набелязаното място, до което мислех да стигна пеша, за да си купя от местните деликатеси. Успях да го направя и си казах, че всъщност съм надценил условията. Това "притеснение" от грешната ми преценка, обаче, твърде бързо ме напусна, след като слизайки от автомобила, буквално не можех да се задържа на краката си.

Оставаха ми някакви 30-40 метра до заветната фабрика, които обаче се оказаха пълен кошмар за мен в ролята ми на пешеходец.

Така се оказа, че наистина този лек автомобил, спортен при това, успя да ме закара на място, където трудно стъпваше човешки крак.

И все пак това е твърде субективно без конкретни данни и някакво сравнение. Моето впечатление от този автомобил обаче остава добро, не толкова заради спортния му дух, който в интерес на истината не успях да усетя що за кибритлия е, но заради това, че има изключително добра управляемост, дори и в снежната недружелюбна обстановка.

Колкото до интериора и екстериора, за тях могат да се сипят само похвали и е въпрос на вкус дали някой ще го хареса или по-скоро ще остане безразличен. Оборудването е богато, като освен всички добре познати системи за безопасност на разположение има и система за следене на пътната лента.

Така в заключение мога да кажа, че Опел Астра GTC е едновременно зрял надежден автомобил за всеки ден и спортист с младежки дух, който може да ни достави удоволствие по острите планински завои и по правите и гладки автомагистрали.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Задържаха четирима след спор за момиче в Сандански

Задържаха четирима след спор за момиче в Сандански

България Преди 34 минути

Към момента няма данни за пострадали

Макрон призова Русия да приеме предложението за 30-дневно примирие

Макрон призова Русия да приеме предложението за 30-дневно примирие

Свят Преди 53 минути

"Утре ние ще продължим да работим за укрепване на подкрепата за Украйна и за един солиден и траен мир", заяви Макрон

<p>Трифонов: След решението&nbsp;на КС хаосът в държавата се увеличи</p>

Слави Трифонов: След решението на КС хаосът в държавата се увеличи

България Преди 2 часа

"Ние вече никога няма да знаем какъв е обективният резултат от последните избори", каза той

<p>Украинската армия: Тази&nbsp;информация е&nbsp;фалшива</p>

Украйна за твърдения, разпространени от Тръмп: Информацията е фалшива

Свят Преди 3 часа

Генщабът отбеляза, че украинските сили са се прегрупирали и са се изтеглили на по-благоприятни позиции

<p>Брюксел рискува &quot;тотална изолация&quot;</p>

Унгария: Брюксел рискува тотална изолация, ако продължава да пречи на мира

Свят Преди 3 часа

Петер Сиярто заяви, че от ключово значение е споразумението между воюващите страни по условията за дълготраен мир.

"Спартан" превози дете, нуждаещо се от спешна трансплантация

"Спартан" превози дете, нуждаещо се от спешна трансплантация

България Преди 3 часа

Самолетът е превозил детето до Хамбург

Instagram се срина

Instagram се срина

Свят Преди 3 часа

Не е известно колко хора са засегнати, но според данни на Instagram платформата има над два милиарда активни потребители месечно в световен мащаб

2 години по-късно: Задържаха шофьор, причинил смърт и избягал в Турция

2 години по-късно: Задържаха шофьор, причинил смърт и избягал в Турция

България Преди 3 часа

Той се е предал на българските власти на Граничния контролно-пропускателен пункт "Лесово"

Това са кандидатите за омбудсман

Това са кандидатите за омбудсман

България Преди 4 часа

Това става ясно от информация на сайта на НС

<p>Зеленски: Русия иска войната да продължи</p>

Зеленски: Условията на Русия за примирие показват, че тя иска войната да продължи

Свят Преди 4 часа

Той коментира 30-дневното примирие във войната

„Мерил просто не успя да не се влюби в Мартин“: Повече за неочаквания им романс

„Мерил просто не успя да не се влюби в Мартин“: Повече за неочаквания им романс

Любопитно Преди 4 часа

Според източник романтиката между колегите от "Само убийства в сградата" била „напълно неочаквана“

Наводнения връхлитат Северна Италия

Наводнения връхлитат Северна Италия

Свят Преди 4 часа

До момента няма съобщения за жертви

Канада работи за успешен диалог между новия премиер Карни и Тръмп

Канада работи за успешен диалог между новия премиер Карни и Тръмп

Свят Преди 4 часа

Карни ще встъпи в длъжност като премиер на Канада по-късно днес

<p>Един от &quot;най-опасните&quot; терористи&nbsp;в Ирак е&nbsp;ликвидиран</p>

Иракският премиер: Един от най-опасните терористи в страната е ликвидиран

Свят Преди 5 часа

Той е лидерът на джихадистката организация "Ислямска държава"

Петима руснаци са били на борда на кораба, блъснал се в танкер в Северно море

Петима руснаци са били на борда на кораба, блъснал се в танкер в Северно море

Свят Преди 5 часа

Един от членовете на екипажа е изчезнал и се предполага, че е мъртъв

<p>Г-7 с предупреждение към Русия за нови санкции</p>

Г-7 с предупреждение към Русия за нови санкции, ако не бъде сключено примирие с Киев

Свят Преди 5 часа

"Всяко спиране на огъня трябва да бъде зачитано", се казва в декларацията на Г-7