Астра GTC - да сложим ски на лекоатлета
Опел Астра GTC   
Източник: Асен Мазгарев / Sportni.bg
5

Новият (може би вече не чак толкова) модел на Опел Астра GTC впечатлява с визията си, която навява мисли за нещо бързо, агресивно и първично.

Дали обаче външният вид лъже и дали можем да разчитаме на тази красавица във всякакви ситуации бяха големите въпроси, с които подходих към теста на GTC.

Да, спортен дух в спортно тяло, но би било твърде обикновено, ако разгледам тази страна на монетата, с която всички в Рюселсхайм се гордеят.

Затова предпочетох да избера време и условия, непривични за този автомобил.

И каква по-амбициозна задача за един асфалтов спортист с големи черни джанти от това да контрастира със своя ярко червен цвят на бялата снежна покривка, на която се радвахме през януари.

Мисията ми беше да стигна до някъде, където човешки крак не можеше да стъпи, а именно до някой път, по който властваше Нейно Величество Поледицата и която не даваше на никой да припари в нейното владение.

Знаех, че съм без вериги, но и знаех, че нямам конкретна цел, което колкото и странно да звучи, ме успокояваше и ми даваше сила да продължавам напред.

Не би било редно да споделям коя беше общината, в която направих опита си, но той се получи и останах много доволен от резултата.

Трябва да призная, че очакванията ми не бяха кой знае колко големи, но за пореден път получих важен житейски урок, а именно да не подценявам нищо, що се движи на четири колела.

Новини

Съмненията ми се бяха породили от типа на задвижването, което при този Опел е решено само и единствено в преден задвижващ мост (колесна формула 2х4). Всеки знае, че през зимата, освен да имаме обувки, е хубаво и да ходим на четири крака, но и в конкретния случай, в който исках да изкачвам височини, предните задвижващи колела се явяваха най-неподходящия цвят в палитрата.

Задвижването може би е недостатък в този случай, но за окачването на GTC може да се постави само и единствено отлична оценка.

Мехатронната ходова част е високотехнологична и радва водача и пътниците с добро бързодействие, както и с три режима.

Предното окачване носи името "HiPerStrut", което означава High Performance Strut. За разлика от стандартното окачване "Макферсън" тук ъгълът на наклона на шенкелната ос е по-голям.

Окачването на задните колела пък е независимо, но с торсионна греда и лостова система по механизма на Уат.

Едновременно с намаляване на шума и вибрациите, това окачване спомага за намаляване на напреженията в гумата при вписване в крива и по този начин подобрява управляемостта и устойчивостта на машината като цяло.

Това се оказа достатъчно за да ме очарова по време на теста.

Преди да споделя резултатите, е редно да поясня с какъв автомобил по-точно разполагах. Двигателят беше бензинов, с работен обем на двигателя 1,6 литра, с принудително пълнене, реализирано от турбокомпресор. Този агрегат генерира максимална мощност от 180 к.с., а моментът се предава към предните колела посредством шестстепенна ръчноуправляема предавателна кутия. Това, в едни по-различни условия, спомага на машината да развие 220 км/ч максимална скорост.

Иначе другите бензинови двигатели в гамата са 1,4-литровите турбоагрегати с максимални мощности от 120 и 140 к.с., като се радват на среден разход на гориво от около 5,9 литра на 100 км.

Налице е и 2,0-литровият CDTI дизелов двигател с акумулаторна горивна уредба (common rail), който генерира мощност от 165 к.с..

Пристигайки на мястото, което си бях набелязал предварително, карах достатъчно бавно, но все пак установих, че в режим "Sport" и с правилно дозиране на газта, не е нужно дори да внимавам кой знае колко в педала на съединителя.

Всичко беше така, както си го представях. Ледът беше като огледало, а снегът наоколо беше тъй скован, че когато запратиш малка снежна топка в бялото поле, тя не потъваше, а се пързаляше и губейки я от поглед, не можех да кажа до къде продължаваше.

В един момент наклонът стана твърде голям и всичко пред мен беше по-високо. Предните задвижващи колела "олекнаха" и се наложи да приложа стария изпитан метод с обръщането на посоката. Така в продължение на няколко стотин метра карах на заден ход и сякаш бях със "задно предаване", което ми помогна до стигането на възвишението.

Спирането и потеглянето се оказаха твърде амбициозни задачи, но все пак GTC успя да покаже нежния си характер в спортния режим и отново с много дозиране на педала на газта и благодарение на системата против прибоксуване, аз не спирах да се катеря все по-нагоре и по-нагоре, по вече далеч по-полегатия наклон.

Стигнах до предварително набелязаното място, до което мислех да стигна пеша, за да си купя от местните деликатеси. Успях да го направя и си казах, че всъщност съм надценил условията. Това "притеснение" от грешната ми преценка, обаче, твърде бързо ме напусна, след като слизайки от автомобила, буквално не можех да се задържа на краката си.

Оставаха ми някакви 30-40 метра до заветната фабрика, които обаче се оказаха пълен кошмар за мен в ролята ми на пешеходец.

Така се оказа, че наистина този лек автомобил, спортен при това, успя да ме закара на място, където трудно стъпваше човешки крак.

И все пак това е твърде субективно без конкретни данни и някакво сравнение. Моето впечатление от този автомобил обаче остава добро, не толкова заради спортния му дух, който в интерес на истината не успях да усетя що за кибритлия е, но заради това, че има изключително добра управляемост, дори и в снежната недружелюбна обстановка.

Колкото до интериора и екстериора, за тях могат да се сипят само похвали и е въпрос на вкус дали някой ще го хареса или по-скоро ще остане безразличен. Оборудването е богато, като освен всички добре познати системи за безопасност на разположение има и система за следене на пътната лента.

Така в заключение мога да кажа, че Опел Астра GTC е едновременно зрял надежден автомобил за всеки ден и спортист с младежки дух, който може да ни достави удоволствие по острите планински завои и по правите и гладки автомагистрали.

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
- Докторе, искам да отслабна. Кажете какво да правя. - Яжте всеки ден по една филия хляб, една ябълка и чай без захар. - А…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Парламентът решава как да бъдат компенсирани потребители, останали без ток дълго време

Парламентът решава как да бъдат компенсирани потребители, останали без ток дълго време

България Преди 13 минути

Темата стана актуална, след като около Коледа стотици домакинства бяха на тъмно и студено

булка

Защо булките бягат от сватби

Любопитно Преди 22 минути

Не всеки успява да се справи с безпокойството по време на предсватбената суматоха

Зеленски поиска САЩ да инвестират в украинските редкоземни метали

Зеленски поиска САЩ да инвестират в украинските редкоземни метали

Свят Преди 7 часа

Украинският президент нарече идеята „важна икономическа точка“

Сергей Лавров сравни Тръмп с Хитлер

Сергей Лавров сравни Тръмп с Хитлер

Свят Преди 8 часа

Лавров: Налагането на „мир чрез сила“ може окончателно да погребе дипломацията

<p>Тръмп извади САЩ от Съвета на ООН по правата на човека</p>

Тръмп нареди САЩ да излязат от Съвета на ООН по правата на човека

Свят Преди 8 часа

Днес президентът на САЩ подписа изпълнителна заповед

Пратеникът на Тръмп за Газа: Това е просто абсурдно

Пратеникът на Тръмп за Газа: Това е просто абсурдно

Свят Преди 8 часа

Уиткоф: Несправедливо е да се обяснява на палестинците, че те могат да се върнат след пет години

Ново развитие за азербайджанския самолет

Ново развитие за азербайджанския самолет

Свят Преди 9 часа

Самолетът е бил повреден от външни обекти

Мицкоски обвини България

Мицкоски обвини България

Свят Преди 9 часа

Днес политиците в Северна Македония поставиха венци и цветя пред саркофага на Гоце Делчев

Земетресение удари и в Румъния

Земетресение удари и в Румъния

България Преди 10 часа

Трусът е станал в 18:06 часа българско време е с епицентър на 200 км от град Русе

МВнР с призив към българите в Санторини

МВнР с призив към българите в Санторини

България Преди 10 часа

Оттам съветват сънародниците ни да следят информацията за сеизмичната активност

„Пирогов“ получи лекарството за ботулизъм

„Пирогов“ получи лекарството за ботулизъм

България Преди 11 часа

Екип постави първата доза на най-тежко пострадалата жена

Министър Станков и посланикът на САЩ обсъдиха ядрената енергетика

Министър Станков и посланикът на САЩ обсъдиха ядрената енергетика

България Преди 11 часа

По време на срещата бе обсъдено и активното сътрудничество на България и САЩ

Станков: Санкциите за ЕРП-тата скачат петкратно

Станков: Санкциите за ЕРП-тата скачат петкратно

България Преди 11 часа

В процес на обсъждане е специален законопроект

Затвориха пътя Банско – Гоце Делчев

Затвориха пътя Банско – Гоце Делчев

България Преди 12 часа

Обходният маршрут е през път III-198

Алибегов: ДДС ще стане 9% за ресторантите между първо и второ четене

Алибегов: ДДС ще стане 9% за ресторантите между първо и второ четене

България Преди 12 часа

По думите му 95% от бранша е семеен бизнес

Обвинената за убийството на децата си поиска справедливост

Обвинената за убийството на децата си поиска справедливост

България Преди 12 часа

Съдът остави в ареста обвиняемата, която е направила самопризнания