Ж ивеем в смутни времена, в които политика, пари, власт и религия взимат връх над здравия разум и човечността. В моето поле на изява също се води война, но за по-голям пазарен дял, а Blitz, светкавицата в решетката на Opel, и стремежът за бързо възвръщане на загубените (в нашата страна това вече се случва) през последните години пазарни позиции на марката, е удачен вариант за обрисуване на атаката, която поема немската марка.
А че Astra GSe има всички необходимо за тази атака на Opel, аз лично не се съмнявам. Разбрах го по възможно най-приятния начин: с едно пътуване до Гърция за закриване на летния сезон.
Още по-приятно е, когато човек има повод да се върне назад във времето, по което мнозина въздишат. Времена, когато на Слънчака е имало два хотела, когато стигането до морето си е било цяло пътешествие. Времена, когато автомобилът е бил в разцвета си, атмосферният двигател е властвал, а Брюксел никой не е знаел къде се намира на картата. Това са времената, когато върху задния капак на Opel Monza е стояло обозначението GSe.
Днес то отново се върна на мястото си, но вместо Grand Sport Einspritzung (от англ.: Grand Sport Injection), съкращението вече идва от Grand Sport Electric, обособявайки нов суббранд, в който за момента фигурират Grandland GSe и Astra/Astra Sport Tourer GSe.
Новите времена искат кардинални мерки, затова и Opel се обрече на вечна вярност на тока. Ето тук Брюксел излиза на преден план, защото всичко вече се измерва в грамове CO2. Но Electric не бива да заблуждава, защото тук говорим за електрифициран автомобил, а не за изцяло електрически. Говорим за ниски емисии, но с висока мощност, която вкарва този автомобил в сегмента на т. нар. горещи хечбеци, макар и да не е типичният представител. Причината е, че Astra GSe стои в разкрач между две крайности: на спортното пътно поведение и на икономичността. Но преди да стигна дотам, започвам с визията, която винаги е била най-важната и първосигнална за мен при избора на автомобил.
Astra GSe изглежда много добре. Екипът на Марк Адамс е дал на хечбека спортно излъчване чрез остри линии, бяла перла с контрастиращи в черен гланц покрив, колони, капаци на огледалата, предна решетка, заден дифузьор и много атрактивна трета стоп светлина, изработена в стила на болидите от Ф1. Добавям аеродинамичните 18-цолови джанти и фирменото лице Opel Vizor, за да придобие картинката завършен вид.
Няма да пропусна матричните фарове IntelliLux LED Pixel с по 84 светодиода във фар (но срещу 2090 лв.). Технологията е сложна за описване, затова накратко: светлинният им сноп се регулира в рамките на милисекунди, за да осветява пътя възможно най-добре в различните пътни ситуации. За човек с няколко диоптъра (като мен) тези фарове задължително трябва да се отметнат, когато се прави конфигурация на автомобила.
Интериорът на Astra GSe е също толкова впечатляващ, с типичните за един спортен автомобил елементи: перфорирана кожа на волана със скосено дъно и стандартни спортни седалки (със сертификат от AGR), тапицирани с Alcantara и ваган кожа по бордовете на седалките. Който обича изцяло кожения салон, Astra GSe предлага и такъв (с подгрев, вентилация и масаж), но екстрата излиза скъпично.
Приборното табло и централният дисплей са позиционирани под общ стъклен панел. Боравенето с тях е лесно и показва, че няма нужда да са монтирани екрани с размера на тези в iMax киносалон.
Мултимедийната система е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto, 360-градусова Intelli-Vision камера подпомагат водача при маневриране, а физическите бутони на централната конзола улесняват боравенето с климатика и аудиото по време на път. Изключването на Асистента за поддържане лентата на движение става много лесно, което аз използвам за мерило за интуитивност във всеки автомобил.
На пътя нивата на лудост и стабилност на OPC са отдавна оставени в историята. Задвижването е добре познато от гамата на Stellantis, става въпрос за 1,6-литров турбо бензинов мотор със 180 к.с. и електромотор (110 к.с.) също на предната ос, чиято сумарна мощност достига 225 к.с.
Целия тест драйв на Opel Astra Gse може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!