Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

П ица, паста, сладолед и ароматно кафе. Това са нещата, за които всеки си е спомнял от италианската си разходка(и), проклинайки дългите месеци истерия, затваряне в къщи и тревоги. Разпускането на мерките и връщането към нормалния ни начин на живот съвпада със съживяването на Opel, който поизчезна от сцената през последните две години. Да, Corsa трябваше да послужи за начален трамплин, но истинското ново начало идва с дъх на ароматно немско кафе. Точно така, германците може и да нямат традиции в приготовлението и пиенето на кафе, но Mokka промени нещата. Това „кафе“ бе толкова силно, че се превърна в един от най-успешните модели на Opel през последното десетилетие.

Зад волана на Opel Mokka-e

Подобно на един от многото телевизионни формати, в които екип магьосници превръща Пепеляшка в Принцеса, така и новата Opel Mokka възкръсна от скучното си минало за елегантно и красиво бъдеще. Божественото възкресение не го използвам случайно, защото с Mokka се отваря нова (поредна) глава в историята на Opel. Тази компания е като Феникс, възкръсва за пореден път, след като веднъж вече бе на прага на изчезването, а сега именно Mokka поставя новото начало под шапката на PSA. И да, Mokka е един от най-успешните модели на марката от последното десетилетие, но тази скучна визия му тежеше много. Но сега това се променя, защото Mokka е един от най-вълнуващите (ако не и най-вълнуващият) малки кросоувъри за тази година.

Източник: Vesti.bg

Като за начало, само го погледнете… Човек трудно ще повярва, че е направен от същата компания, която произведе предшественика му. Тази отвесна предница със супер тънките фарове изглежда страхотно, а широките въздушни отвори и хромирани лайстни в броните и линията на покрива правят автомобила един от най-привлекателните представители на класа. Точно от това се нуждаеше Opel, за да напомни за присъствието си след около две години на пълна тишина на този фронт.

Именно Mokka е моделът, който показва новото за Opel оформление на предната част, наречено Opel Vizor. Той се концентрира върху специфичната гланцирана радиаторна решетка и матричните фарове. Но за супер атрактивната визия „вина” има още този супер цвят, контрастиращ с черния покрив и другите черни детайли, страхотните джанти, характерната за Opel С-колона, и новите задни стопове.

Източник: Opel

Обръщам толкова сериозно внимание на дизайна, тъй като моето мнение е, че той е водещ при избора на модел от този сегмент. Затова продължавам с изпълнението на интериора, където виждаме изцяло дигиталното арматурно табло Opel Pure Panel. Той обединява 12-инчов дисплей за приборното табло и 10-инчов на централната конзола, завъртян към водача. Това създава едно много спортно усещане, тъй като всичко в интериора е насочено към задкормилното устройство. Доскорошната любов на Opel – бутоните, сега са сведени до минимум, но все пак са оставени няколко бутона за бърз достъп до основните менюта, за да задържат вниманието на водача върху пътя, а не върху екраните, ако трябва да се правят настройки по време на движение. Стандартни са Apple CarPlay и Android Auto, както и услугата OpelConnect за навигация.

Източник: Vesti.bg

Само от снимките става ясно, че предшественикът и новият модел споделят едно единствено нещо: името. Една от причините за това е, че Mokka вече стъпва върху платформата Common Modular Platform (CMP) на PSA Group, която използва и братовчеда Peugeot 2008. Този факт е позволил да се свалят цели 120 кг от теглото на модела, но не само това.

Електрическата трансформация на Mercedes започва с EQC и EQA (тест драйв)

Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)

Една от драстичните новости е фактът, че Mokka е по-къса със 130 мм (общо 4,15 м) спрямо предшественика си, но междуосието е удължено с 2 см. Това е станало възможно чрез намаляване на предния и задния надвеси, докато широчината е увеличена с 10 мм. Очакванията са за по-просторен интериор, но реалността е съвсем различна: вътрешното пространство в Mokka си е кът, а седнат ли отпред двама по около 1,8 м височина, на задните седалки могат да се возят само деца, за възрастни ще е мъчение. Обемът на багажника остава почти непроменен при 310 л, но това e с около 100 л по-малко от Ford Puma или Nissan Juke.

Източник: Vesti.bg

Но никой от тези два модела не може да се похвали с изцяло електрическо задвижване, каквото има този автомобил на снимките. В действителност Opel показаха първо Mokka-e, а след това и конвенционалните модели с бензинови и дизелов двигатели. Имаше и от трите разновидности по време на теста, но аз избрах да пиша за електрическата модификация, тъй като ми хареса най-много.

BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)

KIA (д)е-Niro снима нов блокбастър (тест драйв)

Електромоторът е с мощност 136 к.с. и 260 Нм, задвижван от батерия с капацитет 50 kWh. Това е същата конфигурация, която използва и споменатият вече Peugeot 2008-e, което не е и изненада. Повече от ясно е, че този електромобил не може да се похвали с динамични параметри, които пленяват въображението на феновете на този тип задвижване. Тук ускорението до 100 км/ч е цели 8,7 секунди (най-бързата Mokka), но моделът е замислен предимно като градски модел, вероятно с по-голям дял на женската аудитория, затова и аз не отделям внимание точно на този параметър.

Френски шик на ток: тестваме електрическото Renault Zoe

Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)

По-важен в случая е пробегът до 324 км (WLTP). Не е параметър, който да те порази, но реално този пробег е съизмерим с конкурентите с подобна батерия. Mokka-e поддържа възможност за зареждане до 100 kW. На станция с капацитет 50 kW зареждането до 80% отнема 45 минути, а на 22-киловатова станция – близо 5 часа. Аз зареждах на 50-ка на станцията в Самоков, като за 27 минути напълних батерията от 60 до 90%.

Източник: Vesti.bg

Не веднъж съм тествал чисто нови автомобили, но човек се впечатлява, като седне в автомобил с пробег 2 км. Аз изминах 136 км, като средният ми разход бе 18,4 kWh (57 км/ч средна скорост), като най-ниският разход бе 17,6 kWh.

Източник: Vesti.bg

Както и се предполага, моделът е супер тих, за което своята роля има и специалното внимание, отделено от инженерите за обезшумяване около А-колоните и челното стъкло (но натрапчивият звук на 3-цилиндрови бензинови мотори не е неутрализиран). Воланът е по-тежък спрямо този на 2008-е, с който споделя батерия, мотор и шаси, но интересното е, че наклонът на купето е добре контролиран. Тук бих казал, че пътното поведение на електрическата Mokka ми хареса повече от това на конвенционалния модел, макар големите джанти да дават отражение на разбития път около язовир Искър.

Източник: Vesti.bg

Водачът може да избира между три режима на задвижване - Normal, Eco и Sport. За мен по-важни са страхотните седалки, одобрени от AGR. В моя случай те са тапицирани с Alcantara, което е впечатляващо за този клас, но тестовият автомобил бе от най-високо ниво на оборудване Ultimate. Това е чудесно за сетивата ми, но леко напрягащо, когато погледнах ценовата листа. Стартовата цена на Mokka-e е 67 270 лв., докато моят тестови модел струваше 81 295 лв. с ДДС. Още повече се напрегнах, като видях стартовата цена на Skoda Enyaq iV50, която започва от 68 580 лв.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики:

Opel Mokka-e

Размери

Дължина, мм: 4151

Широчина, мм: 1791

Височина, мм: 1534

Междуосие, мм: 2561

Собствено тегло, кг: 1598

Мотор

Тип: ел. двигател

Макс. мощност, к.с.: 136

Макс. въртящ момент, Нм: 260

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 150

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,7

Среден разход, kWh/100 км: 17,4 – 18,0

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 67 270

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

- Ученици, трябва да сте по-самостоятелни! Вече сте в трети клас и скоро родителите ви няма да могат да ви пишат домашните.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Внимание, столичани! Реорганизация на движението за посрещането на националите по волейбол

Внимание, столичани! Реорганизация на движението за посрещането на националите по волейбол

България Преди 27 минути

Министърът на младежта и спорта Иван Пешев ще прибере от Истанбул с правителствения самолет националите от отбора по волейбол на България

<p>🥈Триумфално посрещане за &quot;сребърните&quot; момчета</p>

"Сребърните" момчета“ - гордостта на България се завръща у дома

България Преди 34 минути

Тимът се прибира в София след историческото си представяне на Световното първенство във Филипините, където завоюва сребърните медали и се класира на второ място в света

Розетският камък

27 септември: Денят, в който Египет проговори – тайните на Розетския камък

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на този ден в историята

Рядкото заболяване, което спира хората да изпитват страх

Рядкото заболяване, което спира хората да изпитват страх

Любопитно Преди 1 час

Страхът е ключов за оцеляването ни - как живеят хората, които не могат да го усетят?

<p>Колко бързо ходите? Това може да предскаже инфаркт и смърт</p>

Ежедневната дейност, която може да разкрие възрастта на мозъка ви

Любопитно Преди 1 час

Всичко по темата може да прочетете в следващите редове

Първият човек, който някога се е появявал по телевизията

Първият човек, който някога се е появявал по телевизията

Любопитно Преди 1 час

"Това е първата телевизия и ще видиш, че ще бъде във всички домове в страната, и всъщност, по целия свят"

<p>30 септември: От пергамента към печата &ndash; книгата, която промени историята</p>

30 септември: От пергамента към печата – книгата, която промени историята

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво се е случило на този ден в историята

AI в реалния свят: Новата индустрия за $100 трилиона

AI в реалния свят: Новата индустрия за $100 трилиона

Технологии Преди 1 час

Основите вече са положени и това може да промени света

Суровият Изолатор отново отвори врати в “Игри на волята”

Суровият Изолатор отново отвори врати в “Игри на волята”

Любопитно Преди 7 часа

Груби грешки изпратиха Феномените на тежката локация

Радев: За 2024 г. стокообменът между България и Германия надхвърля 12,3 млрд. евро

Радев: За 2024 г. стокообменът между България и Германия надхвърля 12,3 млрд. евро

България Преди 7 часа

От Германо-Българската индустриално-търговска камара призоваха за повече предвидимост и устойчивост в отношенията между държавата и бизнеса

Съдът рестартира делото за Варненското езеро

Съдът рестартира делото за Варненското езеро

България Преди 10 часа

Съдебният акт подлежи на жалба или протест пред Варненския апелативен съд

Голямо предприятие във Велико Търново може да остане без разрешително

Голямо предприятие във Велико Търново може да остане без разрешително

България Преди 11 часа

Министър Генов припомни, че е предприел смяна на ръководството на екоинспекцията

Путин нареди най-голямата есенна мобилизация от 2016 г. насам

Путин нареди най-голямата есенна мобилизация от 2016 г. насам

Свят Преди 11 часа

В рамките на руската инвазия в Украйна обаче бяха регистрирани редица случаи на новобранци на бойното поле

Арестуваха българка в Русия

Арестуваха българка в Русия

Свят Преди 12 часа

Посолството ни в Москва следи развитието на случая

„Топлофикация“ публикува график за ремонта в „Дружба 2“

„Топлофикация“ публикува график за ремонта в „Дружба 2“

България Преди 12 часа

Общата продължителност на ремонта остава 90 дни

Теч на гориво от български F-16, пращат експерт от САЩ

Теч на гориво от български F-16, пращат експерт от САЩ

България Преди 13 часа

Доставени са само два самолета F-16 Block 70 и те не участват в носенето на бойно дежурство