Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

П ица, паста, сладолед и ароматно кафе. Това са нещата, за които всеки си е спомнял от италианската си разходка(и), проклинайки дългите месеци истерия, затваряне в къщи и тревоги. Разпускането на мерките и връщането към нормалния ни начин на живот съвпада със съживяването на Opel, който поизчезна от сцената през последните две години. Да, Corsa трябваше да послужи за начален трамплин, но истинското ново начало идва с дъх на ароматно немско кафе. Точно така, германците може и да нямат традиции в приготовлението и пиенето на кафе, но Mokka промени нещата. Това „кафе“ бе толкова силно, че се превърна в един от най-успешните модели на Opel през последното десетилетие.

Зад волана на Opel Mokka-e

Подобно на един от многото телевизионни формати, в които екип магьосници превръща Пепеляшка в Принцеса, така и новата Opel Mokka възкръсна от скучното си минало за елегантно и красиво бъдеще. Божественото възкресение не го използвам случайно, защото с Mokka се отваря нова (поредна) глава в историята на Opel. Тази компания е като Феникс, възкръсва за пореден път, след като веднъж вече бе на прага на изчезването, а сега именно Mokka поставя новото начало под шапката на PSA. И да, Mokka е един от най-успешните модели на марката от последното десетилетие, но тази скучна визия му тежеше много. Но сега това се променя, защото Mokka е един от най-вълнуващите (ако не и най-вълнуващият) малки кросоувъри за тази година.

Източник: Vesti.bg

Като за начало, само го погледнете… Човек трудно ще повярва, че е направен от същата компания, която произведе предшественика му. Тази отвесна предница със супер тънките фарове изглежда страхотно, а широките въздушни отвори и хромирани лайстни в броните и линията на покрива правят автомобила един от най-привлекателните представители на класа. Точно от това се нуждаеше Opel, за да напомни за присъствието си след около две години на пълна тишина на този фронт.

Именно Mokka е моделът, който показва новото за Opel оформление на предната част, наречено Opel Vizor. Той се концентрира върху специфичната гланцирана радиаторна решетка и матричните фарове. Но за супер атрактивната визия „вина” има още този супер цвят, контрастиращ с черния покрив и другите черни детайли, страхотните джанти, характерната за Opel С-колона, и новите задни стопове.

Източник: Opel

Обръщам толкова сериозно внимание на дизайна, тъй като моето мнение е, че той е водещ при избора на модел от този сегмент. Затова продължавам с изпълнението на интериора, където виждаме изцяло дигиталното арматурно табло Opel Pure Panel. Той обединява 12-инчов дисплей за приборното табло и 10-инчов на централната конзола, завъртян към водача. Това създава едно много спортно усещане, тъй като всичко в интериора е насочено към задкормилното устройство. Доскорошната любов на Opel – бутоните, сега са сведени до минимум, но все пак са оставени няколко бутона за бърз достъп до основните менюта, за да задържат вниманието на водача върху пътя, а не върху екраните, ако трябва да се правят настройки по време на движение. Стандартни са Apple CarPlay и Android Auto, както и услугата OpelConnect за навигация.

Източник: Vesti.bg

Само от снимките става ясно, че предшественикът и новият модел споделят едно единствено нещо: името. Една от причините за това е, че Mokka вече стъпва върху платформата Common Modular Platform (CMP) на PSA Group, която използва и братовчеда Peugeot 2008. Този факт е позволил да се свалят цели 120 кг от теглото на модела, но не само това.

Електрическата трансформация на Mercedes започва с EQC и EQA (тест драйв)

Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)

Една от драстичните новости е фактът, че Mokka е по-къса със 130 мм (общо 4,15 м) спрямо предшественика си, но междуосието е удължено с 2 см. Това е станало възможно чрез намаляване на предния и задния надвеси, докато широчината е увеличена с 10 мм. Очакванията са за по-просторен интериор, но реалността е съвсем различна: вътрешното пространство в Mokka си е кът, а седнат ли отпред двама по около 1,8 м височина, на задните седалки могат да се возят само деца, за възрастни ще е мъчение. Обемът на багажника остава почти непроменен при 310 л, но това e с около 100 л по-малко от Ford Puma или Nissan Juke.

Източник: Vesti.bg

Но никой от тези два модела не може да се похвали с изцяло електрическо задвижване, каквото има този автомобил на снимките. В действителност Opel показаха първо Mokka-e, а след това и конвенционалните модели с бензинови и дизелов двигатели. Имаше и от трите разновидности по време на теста, но аз избрах да пиша за електрическата модификация, тъй като ми хареса най-много.

BMW iX3 е част от новото нормално (тест драйв)

KIA (д)е-Niro снима нов блокбастър (тест драйв)

Електромоторът е с мощност 136 к.с. и 260 Нм, задвижван от батерия с капацитет 50 kWh. Това е същата конфигурация, която използва и споменатият вече Peugeot 2008-e, което не е и изненада. Повече от ясно е, че този електромобил не може да се похвали с динамични параметри, които пленяват въображението на феновете на този тип задвижване. Тук ускорението до 100 км/ч е цели 8,7 секунди (най-бързата Mokka), но моделът е замислен предимно като градски модел, вероятно с по-голям дял на женската аудитория, затова и аз не отделям внимание точно на този параметър.

Френски шик на ток: тестваме електрическото Renault Zoe

Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)

По-важен в случая е пробегът до 324 км (WLTP). Не е параметър, който да те порази, но реално този пробег е съизмерим с конкурентите с подобна батерия. Mokka-e поддържа възможност за зареждане до 100 kW. На станция с капацитет 50 kW зареждането до 80% отнема 45 минути, а на 22-киловатова станция – близо 5 часа. Аз зареждах на 50-ка на станцията в Самоков, като за 27 минути напълних батерията от 60 до 90%.

Източник: Vesti.bg

Не веднъж съм тествал чисто нови автомобили, но човек се впечатлява, като седне в автомобил с пробег 2 км. Аз изминах 136 км, като средният ми разход бе 18,4 kWh (57 км/ч средна скорост), като най-ниският разход бе 17,6 kWh.

Източник: Vesti.bg

Както и се предполага, моделът е супер тих, за което своята роля има и специалното внимание, отделено от инженерите за обезшумяване около А-колоните и челното стъкло (но натрапчивият звук на 3-цилиндрови бензинови мотори не е неутрализиран). Воланът е по-тежък спрямо този на 2008-е, с който споделя батерия, мотор и шаси, но интересното е, че наклонът на купето е добре контролиран. Тук бих казал, че пътното поведение на електрическата Mokka ми хареса повече от това на конвенционалния модел, макар големите джанти да дават отражение на разбития път около язовир Искър.

Източник: Vesti.bg

Водачът може да избира между три режима на задвижване - Normal, Eco и Sport. За мен по-важни са страхотните седалки, одобрени от AGR. В моя случай те са тапицирани с Alcantara, което е впечатляващо за този клас, но тестовият автомобил бе от най-високо ниво на оборудване Ultimate. Това е чудесно за сетивата ми, но леко напрягащо, когато погледнах ценовата листа. Стартовата цена на Mokka-e е 67 270 лв., докато моят тестови модел струваше 81 295 лв. с ДДС. Още повече се напрегнах, като видях стартовата цена на Skoda Enyaq iV50, която започва от 68 580 лв.

Източник: Vesti.bg

Технически характеристики:

Opel Mokka-e

Размери

Дължина, мм: 4151

Широчина, мм: 1791

Височина, мм: 1534

Междуосие, мм: 2561

Собствено тегло, кг: 1598

Мотор

Тип: ел. двигател

Макс. мощност, к.с.: 136

Макс. въртящ момент, Нм: 260

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 150

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,7

Среден разход, kWh/100 км: 17,4 – 18,0

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 67 270

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Давид Бет спечели Big Brother

Давид Бет е големият победител в Big Brother 2025

Любопитно Преди 51 минути

20-годишният любимец на зрителите спечели 100 000 лева

СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

СЗО предупреди за появата на смъртоносен вирус в Етиопия

Свят Преди 8 часа

Вирусната хеморагична треска "Марбург" е един от най-опасните известни патогени, причиняващ заболяване, което често е смъртоносно

Ливан внася жалба в ООН заради израелска стена до "синята линия"

Ливан внася жалба в ООН заради израелска стена до "синята линия"

Свят Преди 9 часа

"Синята линия", очертана от ООН, разделя Ливан от Израел и окупираните от него Голански възвишения

<p>Крадци взеха заложници във Франция, задигнаха бижута за 1.2 млн. долара</p>

Кражба на бижута за 1,2 млн. долара във Франция

Свят Преди 9 часа

Образувано е разследване за отвличане, организирана престъпност и въоръжен грабеж

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Путин разговаря по телефона с беларуския си колега

Свят Преди 10 часа

Двамата лидери обмениха мнения по редица практически въпроси на двустранното сътрудничество

Слухът за пола на Брижит Макрон – феномен с 2 милиарда гледания

Слухът за пола на Брижит Макрон – феномен с 2 милиарда гледания

Свят Преди 10 часа

Конспирацията тръгва от три лица - две жени и един мъж: Наташа Рей, Амандин Руа и Ксавие Пусар

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Учени изтъкаха миниатюрен полимер, способен да тегли кола

Технологии Преди 10 часа

Учените от Университета на Чжъцзян са преплели гъвкави и твърди полимерни вериги на молекулярно ниво

Украйна порази руска рафинерия,  радарната станция и военен влак

Украйна порази руска рафинерия, радарната станция и военен влак

Свят Преди 11 часа

Рафинерията произвежда бензин А-92/95/98/100, дизел, реактивно гориво, втечнени газове и други нефтопродукти

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Бурята „Клаудия“ взе три жертви в Португалия

Свят Преди 11 часа

Наводнения парализираха Великобритания

<p>Какви са плановете за бъдещето на &quot;Лукойл&quot; в Румъния? (ОБЗОР)</p>

Какви са плановете за бъдещето на рафинерията на "Лукойл" в Румъния?

Свят Преди 11 часа

Министърът на енергетиката Богдан Иван заяви, че увеличенията на цените на горивата в Румъния не са оправдани

Опиати в сладолед, чипс и близалки: Нови психоактивни вещества заливат България

Опиати в сладолед, чипс и близалки: Нови психоактивни вещества заливат България

България Преди 12 часа

Стефан Бакалов от Агенция „Митници“ посочи, че кокаинът се импрегнира в различни материали

<p>Кой е фаворитът за следващ върховен комисар на ООН за бежанците?</p>

Шимон Холовня е фаворитът за следващ върховен комисар на ООН за бежанците

Свят Преди 12 часа

Според неотдавнашна оценка на самия Холовня неговите шансове са се подобрили значително, тъй като още страни са обещали подкрепата си за него

Украинските сили са се изтеглили от Нововасилевка в Запорожка област

Украинските сили са се изтеглили от Нововасилевка в Запорожка област

Свят Преди 12 часа

Говорителят на украинската Национална гвардия Руслан Музичук заяви, че най-трудната ситуация на фронта остава в сектора на Покровск

Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Запорожка АЕЦ: Ситуацията е стабилна след инцидент с електропровод

Свят Преди 12 часа

Това каза представител на назначеното от Москва ръководство на централата

<p>Сблъсъци на COP30 - активисти щурмуваха конференцията&nbsp;</p>

Сблъсъци на COP30 в Белем - активисти щурмуваха конференцията

Свят Преди 12 часа

С "Шествието за климата" демонстрантите се борят за климатична справедливост и защита на земите на коренното население

Зрителите избират победителя в Big Brother тази вечер

Зрителите избират победителя в Big Brother тази вечер

Любопитно Преди 12 часа

Валентин, Давид, Стоянов и Сияна се борят за голямата награда от 100 000 лв.