La donna e mobile от операта „Риголето” вероятно е най-известната оперна ария в историята, разкриваща развратната природа на херцога, който живее за забавления и наслада.
Да не се залъгваме, всички ние искаме да живеем за забавление и наслада, а соловото изпълнение на Nissan е наистина впечатляващо. Наслаждавам му се сред утопичните гледки и правила за движение в Стокхолм, а в главата ми звучат оперни арии на Верди, Пучини и компанията.
И макар името на този електромобил да не произлиза от основната оперна форма (идва от древните езици санскрит и пали и означава нещо благородно, надеждно и уважавано), няма как човек да не направи аналогия с ангелския глас на Андреа Бочели и неговата версия на Nessun Dorma. А когато започна презентацията на модела и типичното за японските компании вдъхновение от тяхната философия за живота, човек разбира защото истинското значение на името на този модел идва от стари думи за благородно.
Всичко в този автомобил подсказва, че е било обмисляно и претегляно с години, буквално. Между Leaf и Ariya има 10-годишен прозорец, а от представянето на последната до сегашния международен тест драйв и пазарно лансиране – минаха още 2 години. Домакините сякаш бяха гузни от този факт, и би трябвало, но ви уверявам, че чакането си заслужаваше.
В нито един друг модел на Nissan (дори и във вездесъщия GT-R) не съм изпитвал подобно усещане за лукс и качество, които спокойно мога да сравня с обичайните измерители от Германия – Mercedes и BMW. И не преувеличавам. Дори тук това усещане за лукс, качество и благородство е още по-силно, тъй като е неочаквано, неусещано преди в друг автомобил Nissan (дори и в GT-R, с който се произвеждат в един и същ завод в Точиги).
Неочаквано беше и забавянето на този автомобил, тъй като с Leaf японците постлаха пътя на успяха в сегмента на електромобилите. Без съмнение това бе автомобил, изпреварил времето си с много. Но с много позакъсня и Ariya, която по размери представлява електрически еквивалент на Qashqai. Но в техническо отношение е напълно нов автомобил. И така трябва да е, защото няма лукса да прокарва пътя, както това направи Qashqai преди години.
Напротив, сега конкуренцията е безмилостна, затова и трябва да предложиш нещо, с което да се разграничиш от VW ID.4, Ford Mustang Mach-E, Tesla Model Y, Toyota bZ4X, Kia ЕV6 и много други. Трябва да кажа, че няма нещо концептуално ново спрямо тези конкуренти, както навремето бе Qashqai. Но също така мога да ви уверя, че вероятно това е най-открояващият се като дизайн модел, а що касае интериора – за мен категорично е най-добрият от споменатите тук.
Екстериорът на Ariya е началото на сериозно предефиниране на стандартите и философията на Nissan по отношение на дизайна. Изцяло обновеното лого на Nissan е разположено в центъра на аеродинамичната решетка, светещо ярко благодарение на 20 светодиода, от които е изградено. Долната част на решетката е подчертана с фино осветление, което светва заедно с логото, когато автомобилът е готов за движение. Елегантните LED дневни светлини, с вградени четири 20-милиментрови прожектора са комбинирани с мигачите, за да подсилят V-образния челен дизайн на Ariya.
Погледната отстрани, Ariya впечатлява с елегантната, ниска линия на покрива. Спортните 19-инчови алуминиеви джанти с пет спици (възможност и за 20-инчови джанти, в зависимост от нивото) допълнително подсилват силното излъчване на профила.
Трябва да изтъкна и цветовете. Лансиращият цвят е това „разтопено злато”, но на теста бе показан и един „хамелеон”, с който навремето Infiniti направи не едно и две заглавия. Не знам как стои въпросът с регистрацията в КАТ, но слънчевата светлина създава четири нюанса.
Целия тест драйв може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!