О т доста време се занимаваме с темата за заплахата, която китайските производители отправят към европейските марки. Изложението в Мюнхен дава доста нагледна информация, тъй като 41% от изложителите са азиатски компании.
Сега идва поредният анализ по темата, този път на UBS, който за пореден път потвърждава това, за което шефовете на Renault Group и Stellantis, съответно Лука де Мео и Карлос Тавареш, предупреждават от години. И той е подкрепен с цифри за още по-голяма тежест.
Водени от BYD, китайските производители почти ще удвоят своя дял на автомобилния пазар до 33% до края на десетилетието, казва същият този доклад на UBS Group, предава Automotive News.
Битката на Европа срещу китайската инвазия ще е дълга, тежка и без ясен изход
Докато BMW и Mercedes-Benz представяха следващите си поколения електромобили, които ще излязат на пазара през 2025 – 2026 г., китайците са готови сега.
“Световната автомобилна индустрия ще претърпи сеизмични промени през следващите 10 години”, казва шефът на аналитичното автомобилно подразделение на UBS за Китай.
Докладът предвижда свиване на световния пазарен дял на западните производители до 58% през 2030 г. Днес той е 81%.
Същият анализ казва, че е вероятно световният дял на Tesla да достигне 8% от 2% в момента.
BYD, най-продаваната китайска марка, има 25% предимство в разходната част за автомобил спрямо северноамериканските и европейските марки!
UBS са разглобили BYD Seal седана, за да установят, че 75% от компонентите му са собствено производство на марката.
Още по темата четете на сайта CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!