Amnesty International: експлоатация и замърсяване от електрическите коли
Източник: netinfo
7

П ътят към електрификация изглежда необратим. Но, докато самите електрически автомобили не отделят никакви вредни емисии по време на експлоатацията си, работата, свързана с производството на най-критичния компонент, а именно пакетът батерии, е далеч от думата „чиста”.

Amnesty International предупреждава за екологичните и човешки рискове, свързани с производството на литиево-йонните батерии.

По време на Nordic Electric Vehicle Summit, проведен в Осло, лидерите в сферата на електромобилите бяха предизвикани да конструират първата изцяло етична батерия в следващите пет години.

“Електрическите автомобили са ключов фактор за отдалечаване на автомобилната индустрия от изкопаемите горива, но в момента те не са толкова етични, колкото някои производители искат да ни накарат да вярваме,” гласи част от изявлението на организацията.

Amnesty International твърди, че литиево-йонните батерии „са свързани с нарушаване на човешките права, включително използване на детски труд в Демократична република Конго (ДРК), както и с екологични рискове, които могат да подкопаят техния зелен потенциал.”

Китай води света към електрическо автомобилно бъдеще

Електромобилите и хората: любопитни факти

Документирани са сериозни нарушения на човешките права, свързани с извличането на минералите, използвани в литиево-йонните батерии, особено в Конго, страната, която притежава повече от половината световни залежи на кобалт. Разследване от 2016 г. разкрива деца и възрастни, които добиват кобалт в ръчно изкопани мини в южната част на Конго, изправяйки се пред сериозна угроза за живота си.

Amnesty International разглежда и нарушения на човешките права на местните племена, живеещи близо до литиевите мини в Аржентина. Минното дело се извършва на земите на тези племена, без за това да имат тяхното съгласие и да получат вярната информация за потенциалното влияние върху водните източници.

Не Tesla, а Китай бърка в джоба на петролните гиганти

Електромобили: любопитна статистика

Другият основен проблем, свързан с литиево-йонните батерии, е техният производствен процес. Основната част от световното производство е концентрирано в Китай, Южна Корея и Япония, където електричеството се добива основно от въглища и други замърсяващи източници. Призивът на Amnesty International е за предприемане на повече мерки, за да се намали въглеродният отпечатък по време на производствения процес.

През 2017 г. Институтът за транспортни проучвания към Университета на Мичиган публикува свое проучване, според което автомобили с ДВГ, чийто среден разход е под 7 л/100 км, са по-екологични от електрически автомобили, произведени в Китай. Предимството на тези ДВГ автомобили става още по-изявено, когато се вземат предвид екологичните разходи за производството на електромобил.

Други проучвания на университетите „Харвард” и „Цинхуа” в Пекин също казват, че китайските електрически, плъг-ин хибриди и автомобили с горивно клетки генерират 50% повече парникови газове спрямо автомобилите, задвижвани от двигател с вътрешно горене.

Отделен документ на китайската нефтена компания CNPC казва, че електромобилите, съотнесени към ДВГ, отделят над два пъти повече токсични частици PM2.5, отговорни за смога в Китай.

През 2015 г. около 72% от електричеството в Китай е било генерирано от въглища, цифра, която трябва да спадне под 50% към 2040 г.

В същото време, увеличаващото се търсене на кобалт, манган и литий води до драстично покачване на интереса към дълбоководното минно дело, което причинява сериозни и необратими ефекти върху биоразнообразието.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Да си работник в Porsche! Почти 10 000 евро бонус

Освежен дизайн и повече мощност за Mercedes GLC Coupe

Mazda 3 е различният образец за подражание (тест-драйв)

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Великобритания забранява слабите пароли

Великобритания забранява слабите пароли

Технологии Преди 11 минути

Страната въвежда минимални изисквания за киберсигурност

<p>&quot;Макрон се превръща в национална заплаха&quot;</p>

Макрон: Ядрените оръжия на Франция трябва да бъдат част от дебата за европейската отбрана

Свят Преди 11 минути

Напоследък френският президент говори по-често по въпросите на отбраната

Франция ще посредничи за деескалация на конфликта между "Хизбула" и Израел

Франция ще посредничи за деескалация на конфликта между "Хизбула" и Израел

Свят Преди 7 часа

Министърът на външните работи на Франция Стефан Сежурне пристигна в Ливан днес

<p>Френският правосъден министър призова за борба с организираната престъпност</p>

Мафията е активна: Френският правосъден министър призова за борба с организираната престъпност

Свят Преди 8 часа

Основната цел на министърa е с новите мерки да се пребори с трафика на наркотици

Зеленски: Още чакаме доставките, които бяха обещани на Украйна

Зеленски: Още чакаме доставките, които бяха обещани на Украйна

Свят Преди 8 часа

Украинският държавен глава отново подчерта необходимостта от приемането на Украйна в ЕС и в НАТО

Байдън и Нетаняху разговаряха по телефона, какво си казаха

Байдън и Нетаняху разговаряха по телефона, какво си казаха

Свят Преди 8 часа

Това е първият разговор между Байдън и Нетаняху, откакто двамата са се чули след масираното иранско нападение срещу Израел

<p>Никол Кидман с отличие от Американския филмов институт (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Никол Кидман с отличие за цялостни постижения на Американския филмов институт

Любопитно Преди 9 часа

Актрисата Мерил Стрийп връчи статуетката на Кидман

Израел увери САЩ, че няма да нахлуе в Рафах

Израел увери САЩ, че няма да нахлуе в Рафах

Свят Преди 10 часа

Вашингтон бе обявил, че не би подкрепил израелска операция в град Рафах без съответен надежден хуманитарен план

Нейнски: ЕС ни даде свобода, той е възможност за лични постижения

Нейнски: ЕС ни даде свобода, той е възможност за лични постижения

България Преди 10 часа

Политологът от „Галъп интернешънъл“ Първан Симеонов посочи, че алиансът представлява идентичност, принадлежност и възможности

<p>Ситуацията на фронта в Източна Украйна се влошава</p>

Олександър Сирски: Ситуацията на фронта в Източна Украйна се влошава

Свят Преди 10 часа

По думите на Сирски има признаци, че Русия се готви за настъпление в северната част на страната

Тежка катастрофа в Лясковец, загина мотоциклетист

Тежка катастрофа в Лясковец, загина мотоциклетист

България Преди 10 часа

Eкипи на полицията извършват оглед

<p>Принц Хари готви пътуване до Великобритания, ето защо</p>

Принц Хари на визита във Великобритания заради игрите "Инвиктус"

Любопитно Преди 11 часа

Последното посещение на Хари беше през февруари т.г., когато той пристигна за среща с баща си

<p>&quot;Ако това се случи, германската икономика ще пострада сериозно&quot;</p>

Фон дер Лайен коментира поведението на АзГ във връзка с обвинения срещу евродепутат

Свят Преди 11 часа

Според изчисленията на института така нареченият "Декзит" би коствал 10% от БВП на страната

Джорджа Мелони се кандидатира за евродепутат

Джорджа Мелони се кандидатира за евродепутат

Свят Преди 11 часа

При издигането си на власт Мелони като лидер на „Братята на Италия“, често осъждаше ЕС