Е дно коалиционно правителство направи така, че днес тази дума е мръсна, всеки я избягва, а управляващите в момента си сърбат попарата, която дробят през последните години. Но у нас почти всичко е доста сбъркано, за политическия живот няма да навлизам в детайли, защото всеки има различен прочит именно на детайлите.
И макар емблематичната сграда в центъра на София да е украсена с девиза „Съединението прави силата”, явно той е загубил значение в днешния ни политико-социален живот.
Но именно съединението е начинът за автомобилните компании да устояват на все по-големите икономически предизвикателства. Точно една такава коалиция е в основата днес на пазара все още да се продава VW Amarok, който нямаше да го има, ако не бе обединението с Ford. Двата концерна ще споделят общи продукти, като всеки ще допринася със силните си качества. В случая Ford дава експертизата си при пикапите, за да съществува Amarok. Обратно, VW дава своята MEB платформа, за да изкара Ford електрическия Explorer в Европа.
Всичко това е начин да се пести, защото това ще е един от ключовете за оцеляване. За оцеляване дори на VW, чийто шеф преди дни обяви: „Покривът гори”, пари нема – действайте. В следващите 3 години трябва да бъдат спестени 10 млрд. евро, за да се премине през поредната криза.
И като казвам пестене, не мислете, че новият Amarok е евтин, напротив, той е по-луксозен от всякога. Просто не са вкарвани пари за R&D, ползван е опитът на Ford при пикапите, както Ford ще ползва платформата и опита на VW при електромобилите. На това умните хора казват win-win situation.
У нас веднага ще се намерят такива, които, не разбирайки от бизнес, мислейки, че коалиция е лоша думи, или просто робувайки на остарели стереотипи, вероятно ще започнат да ръсят умни Facebook слогани по адрес на качество и т.н.
Аз не съм такъв човек. Знам, че коалиция не е мръсна дума, знам, че благодарение на тази коалиция няма да изчезне поредният модел, и то какъв! Истински, мъжкарски автомобил, задвижван от V6 дизелов двигател, с перманентно 4х4. Та това е нещо, което преди беше стандарт, а днес, на фона на безбройните електромобили и малолитражки, е по-скоро изключение.
Когато видях шестте Amarok-а, паркирани пред шоурума на официалния вносител на марката, възкликнах: „Най-накрая един истински, old school автомобил!” Взимам ключовете за PanAmericana (заедно с Aventura са най-наточените нива на оборудване) с нейния силно изразен офроуд дизайн.
От всичко казано дотук, обобщавам: новият VW Amarok разчита на цялата механика на Ford Ranger, което означава двигатели, скоростни кутии, раздатъчна кутия, дори производство (в Южна Африка се правят и двата).
Това извиква най-важният въпрос: Amarok един ребрандиран Ranger ли е?
Краткият отвор е: и да, и не. Да, заради горното изречение. Не, заради факта, че от първото поколение бяха реализирани над 830 000, което за този тип автомобил е доста сериозна бройка в Европа. Затова и Volkswagen не са допуснали просто да сложат една емблема и да се надяват, че клиентите им имат къса памет.
Затова са се концентрирали върху дизайна, като отговорните хора са били решени на всичко, за да запазят това, което прави Amarok модел на Volkswagen. От външните панели, еднакви с Ranger са само страничните огледала, дръжките на вратите и покривът (между другото поема натоварване от 350 кг). Всеки друг метален панел е различен, придаден му е специфичният за VW дизайн, от който струи тестостерон.
Още за новия VW Amarok четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!