П рословутата фраза „Сезам, отвори се” на разбойника Али Баба е също толкова магична, колкото и гласовият асистент, който Alibaba Group ще вгражда в автомобилите на Mercedes, Audi и Volvo. Китайският гигант в електронната търговия вече е партньор със споменатите три компании, на които ще предложи своя Tmall Genie, който ще прави всичко: ще стартира автомобила, ще планира пътуването или ще проверява налягането в гумите – с гласови команди.
Програмата дори ще може да разпознава гласа, за да реагира само на оторизиран. Подписаното споразумение в началото на миналата седмица е поредната стъпка към целта на Китай да се превърне в глобален лидер в автомобилния пазар. И това въобще не е пресилено твърдение. Истината е, че Daimler не се нуждае от технологията за гласов асистент на Alibaba, тъй като представената чрез Mercedes A-Class собствена технология прави всички, което и Tmall Genie. Но подписаното споразумение е признание за това, че европейските производители ще зависят все повече от Китай в бъдеще.
“Бъдещето на автомобилния сектор и мобилност ще се развива и оформя в Китай”, заявява Карстен Брейтфелд, бивш мениджър в BMW, който в момента оглавява китайската Byton. Това няма да става чрез задължителните джойнт венчъри (които изиграха своята роля и правителството ги отмени), а чрез подобни партньорства, като въпросното с Alibaba.
Задължителните до момента джойнт венчъри даваха възможност на западните компании да продават в Китай, а пък китайските да получават безплатно ноу хау. Сложните двигатели с вътрешно горене, обаче, се оказаха извън силите на китайците. За сметна на това по-лесната технология на електромобилите им дава възможността да оглавят пазара.
“Електрическият мотор снижава драстично бариерата за стартиране на производство”, коментира Аксел Шмид, консултант в Accenture. “Затова в момента виждаме толкова много играчи едновременно да се появяват на пазара.”
През 2017 г. в Китай са продадени 777 000 електрически или хибридни автомобили, с което е №1 по този показател в света. Този брой ще расте прогресивно, защото правителството въведе квотен принцип, което ще рече, че от общия обем продажби в страната всяка компания трябва да продава определен процент (който ще расте всяка следваща година) електрифицирани коли.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
VW вярва в дизела, представи нов 2,0-литров дизелов хибрид
В Русия разработват автомобили без инженери, използват изкуствен интелект
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!