Renault, Nissan и Mitsubishi обявиха плановете и целите си до 2030 г., фокусирайки се върху електрически автомобили и интелигентна и свързана мобилност.
Една от стъпките за постигане на общите цели е засилването на процеса на споделяне на платформи, производство, задвижващи системи. Членовете на Алианса ще подобрят използването на общи платформи през следващите години от 60% днес до повече от 80% чрез 90 общи модела през 2026 г.
И Renault се отказва от ДВГ в Европа
Renault, Nissan и Mitsubishi са пионери на EV пазара, като вече са инвестирани повече от 10 млрд. евро в областта на електрификацията. На основните пазари (Европа, Япония, САЩ, Китай) 15 завода на Алианса вече произвеждат части, двигатели, батерии за 10 модела електромобили, като досега са продадени повече от 1 млн. автомобили и са изминати 30 млрд. е-километри.
Въз основа на този уникален опит, Алиансът се ускорява с общо 23 млрд. евро допълнителни инвестиции в електрификация през следващите пет години, което води до 35 нови електрически модела до 2030 г. 90% от тези модели ще бъдат базирани на общи EV платформи, покривайки повечето пазари във всички ключови региони:
CMF-AEV, най-достъпната платформа в световен план, използвана за новата Dacia Spring.
KEI-EV (мини автомобил) семейство платформи за ултра-компактни електомобили.
LCV-EV семейство платформи за професионални клиенти, използвано за Renault Kangoo и Nissan Town Star.
CMF-EV, глобалната, гъвкава, EV платформа. Тя ще бъде по пътищата след няколко седмици като основа за кросоувъра Nissan Ariya и Renault Megane E-Tech Electric. До 2030 г. повече от 15 модела ще бъдат базирани на платформата CMF-EV, като на тази платформа ще се произвеждат до 1,5 милиона автомобила годишно.
CMF-BEV, най-конкурентната компактна електрическа платформа в световен план, която ще бъде лансирана през 2024 г. Тя ще бъде база за 250 000 автомобила годишно под марките Renault, Alpine и Nissan. Сред моделите са Renault R5 и новият компактен електромобил, заменящ Nissan Micra.
Електрическият Renault Megane стартира от 65 790 лв.
Алиансът работи с общи партньори за постигане на реален мащаб и достъпност, което позволява да се намалят разходите за батерии с 50% през 2026 г. и с 65% до 2028 г.
С този подход до 2030 г. Алиансът ще разполага с общо 220 GWh производствен капацитет на батерии за електромобили в ключови производствени обекти по света.
Освен това, Алиансът споделя обща визия за технология за all-solid-state батерия (ASSB). Nissan ще води иновациите в тази област, които ще бъдат от полза за всички членове на Алианса.
Целта е да се постигне масово производство на ASSB до средата на 2028 г., а в бъдеще да се постигне паритет на разходите в сравнение с автомобил с двигател с вътрешно горене чрез намаляване на разходите до $65 за kWh, ускорявайки глобалното преминаване към електромобилност.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Volkswagen ще спасява дизеловия двигател с парафинова нафта
Lamborghini Countach LPI 800-4: Красота, история и сурова мощ за $2,6 млн.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!