Ш ефът на „Фиат-Крайслер“ (FCA) Серджо Маркионе започва изпълнението на амбициозния си план за преструктуриране на марката „Алфа Ромео“, който цели да я превърне в конкурент на германските „Ауди“ и БМВ.
Бюджетът, определен за това, е 6 млрд. евро, пише Autonews.com. Планът обаче е и доста рискован.
Въпреки това съвсем скоро ще видим новите предлoжения от „Алфа“. През 2017 г., се чакат три нови модела, а през 2018 – още 5 модела.
Иначе още тази седмица италианците ще покажат новата „Джулия“, догодина - компактен SUV, следван от голям седан през 2017 г. Последният голям седан – „Алфа 166“, беше спрян от производство през 2007 г.
Друга амбициозна цел, поставена пред „Алфа“, е
продажбите ѝ в глобален мащаб да пораснат от 70 хил. до 400 хил. бройки годишно,
като 150 хил. от тях да са реализирани в САЩ.
„Джулия“ ще дебютира на автосалона във Франкфурт и ще наследи „Алфа 159“, която не се прави от 2011 г. С нея италианската компания иска да влезе в пряка конкуренция с БМВ Серия 3 и „Ауди А4“. Моделът се очаква на пазара в края на 2015 г. или началото на 2016 г.
Компактният SUV на „Алфа“ пък трябва да се справя с конкуренцията на „Ауди Q5“ и БМВ Х3. По план производството трябва да започне през септември 2016 г., а продажбите – 2-3 месеца по-късно.
Големият седан, който се чака в средата на 2017 г., ще се конкурира с „Ауди А6“ и БМВ 5.
И трите нови модела са базирани на архитектурата със задно или 4х4 задвижване.
Двигателите също ще са впечатляващи. Най-мощният 3-литров V6 бензинов агрегат ще е с директно впръскване, два турбокомпресора и всъщност ще е версия на двигателя, който „Ферари“ прави за „Мазерати Куатропорте“ и „Гибли“. Мощността му ще е над 500 к.с.
По-малкият двигател ще е 2-литров. Той ще се предлага в няколко мощностни варианта – със 180, 250 и 330 к.с.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!