Alfa Romeo направи последната 8C през 2010 г. Цели 13 години в гамата на италианците нямаше истински суперавтомобил, но сега Жан-Филип Импарато получи зелена светлина от Stellantis, за да видим това възродено име като първия електромобил на Alfa Romeo въобще.
И това не е наследник на 8С, а почит към може би най-емблематичния модел на марката, пресъздаден през призмата на модерното. Затова може да се поръча и като електромобил, и като конвенционален такъв с V6.
Иначе оригиналът се появява на бял свят в края на 60-те години, когато са направени само 18 бройки. Прекрасната нова 33 Stradale с ретро нюанси ще бъде ръчно изработена от Carrozzeria Touring Superleggera. Това ще направи модела втория в последните години, който ще получи поръчково купе от каросерийна компания, след като миналата година видяхме Giulia SWB Zagato.
Модерната 33 Stradale ще бъде направена в тираж от 33 екземпляра, които вече са продадени. След миналагодишното издание на GP на Италия на пистата „Монца”, Alfa Romеo разкрива своите планове пред избрани клиенти. Говори се, че стартовата цена е около 3 млн. евро, но двоумящи се не е имало. Колите са продадени още тогава. Още повече, че една с една няма да има еднакви, тъй като опциите за персонализация са огромни. Отива се дотам, че клиентът може сам да избере 8-цифрения VIN номер, който ще бъде изписан и на централния тунел.
И най-интересното, клиентите са имали избор: конвенционално задвижване с централно разположен 3,0-литров битурбо V6 с 650 к.с. или електромобил със 740 к.с.
Електрическото задвижване прави този специален модел първия на Alfa Romeo на ток. От компанията казват, че той ще има пробег от 450 км (WLTP), подробностите са кът.
Електромоторите са три, конфигурация, която е взаимствана от Maserati Granturismo Folgore. Също като братовчеда с „тризъбеца” на предния капак, 33 Stradale може да се поръча и с конвенционално задвижване.
Бензиновият V6 е актуализирана версия на 2,9-литровия агрегат, монтиран в Giulia и Stelvio Quadrifoglio, но напомпан със 132 к.с. повече. Тук всичките 650 к.с. отиват към задната ос посредством 8-степенен „автомат” от ZF.
Още подробности за този впечатляващ автомобил четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!