П реди няколко дни Фил Лебо от CNBC написа в Twitter, че шефът на BMW не възнамерява да спре развитието на двигателя с вътрешно горене. Последваха много коментари в социалната мрежа, които откровено се присмиваха на Ципсе за това му изказване, дошло няколко дни, след като босът на Audi заяви, че неговата компания няма да разработва нови ДВГ.
Така стигаме до основният въпрос: не е ли прекалено рано да се говори за окончателната смърт на двигателя с вътрешно горене? Отговорът тук може и да е отрицателен, след като в Европа редица компании вече заявиха готовността си да предлагат само електромобили.
Историята на успеха на Volkswagen започва преди точно 75 години
Сигурно е едно: бъдещето (към днешна дата) изглежда предрешено в полза на електрическите автомобили. А не беше толкова далеч времето, само преди 30 години, когато Volkswagen (марката, която има най-голям потенциал да се изравни по продажби с Tesla, а може би дори да я изпревари) предлагаше семеен автомобил с 270 к.с., идващи от W8 двигател.
Първият W-образен двигател на Volkswagen е създаден под давлението и прякото участие на Фердинанд Пиех, който тогава оглавява концерна. Той е направен от три 6-цилиндрови VR6, конфигурирани под формата на буквата W. Този двигател прави своята премиера в концепцията Bugatti 18/3 Chiron, като в последствие е префасовиран в прословутия W16 двигател за моделите на Bugatti (и W12 за гамата на Bentley). Но един от по-неизвестните деривати е W8 моторът, задвижващ Passat.
Tихият революционер навършва 50 години
За т. нар Transparent Factory на VW в Дрезден се знае много. Тя е утопичната мечта на Пиех, в която се правеше Phaeton (а сега в нея се правят електромобили). Но не e широкоизвестен фактът, че има Passat с W8 мотор, също една от утопиите на Пиех. Този 4,0-литров W8 мотор обединява два VR4 блока върху един разпределителен вал, разложени под ъгъл 72 градуса. Той генерира 270 к.с. и 370 Нм, монтиран надлъжно в моторния отсек на Passat с предно предаване.
Моделът се предлага в периода между 2001 и 2004 г., като той трябва да привлече „клиентите, търсещи висока динамика и качество, предлагани в достъпен пакет”. Стандартно моделът се предлага със задвижване на четирите колела 4Motion (с 6-степенна ръчна или 5-степенна автоматична трансмисия). По онова време това е най-скъпият Volkswagen. От него са произведени само 11 000 екземпляра.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Пролетта дойде, Dacia обяви цените на електрическия Spring
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!