А нализ на Reuters показва, че автомобилната промишленост планира да инвестира над $90 млрд. в електромобилите. Тези пари ще се влеят в сектор, който реализира 1% от 90-те милиона автомобила, продавани всяка година по света. Това е сектор, в който Tesla продаде над 100 000 коли миналата година, с което е лидер на този пазар.
Сега въпросът е: кой ще купува всички тези автомобили, след като всеки голям производител обяви, че планира масирана моделна инвазия в този сегмент?
“Всичко или нищо,“ заяви Бил Форд мл., обявявайки инвестицията на Ford в размер на $11 млрд. за електрификацията на 40 модела. “Въпросът е, клиентите с нас ли ще са?“
“Tesla се изправя пред сериозна конкуренция“, коментира Майк Джаксън, изпълнителен директор в AutoNation Inc, най-голямата в САЩ автомобилна дилърска мрежа. Той очаква до 2030 г. електрическите автомобили да съставляват 15-20 процента от продажбата на нови коли в САЩ.
Към днешна дата обявените инвестиции за електрификация на автомобилите са: поне $19 млрд. от компаниите в САЩ, $21 млрд. в Китай и $52 млрд. в Германия.
Но повечето изпълнителни директори на американските и германските концерни уточняват, че голямата част от тези инвестиции ще се насочат към Китай, където правителството обяви агресивната квотна политика за електрически автомобили, започваща от 2019 г.
Докато в момента Tesla е лидер в сегмента, „скоро в сегмента ще е всеки и брат му“, коментира Дитер Цече в понеделник по време на автоизложението в Детройт.
Daimler обяви, че ще инвестира $11,7 млрд. в 10 електромобила и 40 хибрида, като намеренията са да електрифицират цялата си моделна гама автомобили, дори тежкотоварните камиони.
“Ще видим дали търсенето ще определя продажбите, или дали всички ще се опитваме да привлечем и последния клиент“, продължи Цече. „В крайна сметка клиентът е този, който ще реши.“
Джим Лентц, изпълнителен директор на Toyota Motor Corp North America, коментира, че на Toyota са й трябвали 18 години, за да продаде 3 млн. хибридни автомобила. А хибридите са далеч по-евтини, не изискват нова зарядна инфраструктура и не са ограничени от пробега.
Най-голямата инвестиция ще дойде от Volkswagen AG, който планира да инвестира $40 млрд. до 2030 г., които ще се изразходват за електрифицирани версии на своите 300+ световни модела.
General Motors планира да въведе 20 електромобила в САЩ до 2023 г., повечето от които ще бъдат построени върху нова модулна платформа, която ще влезе в експлоатация през 2021 г.
За момента само Fiat Chrysler Automobiles не бързат с електрификацията, а Серджо Маркионе е известен с недолюбването на електрическите автомобили. Въпреки това вчера стана ясно, че Ferrari ще направи електрически супер автомобил (и SUV). Той смята, че компанията ще се включи в надпреварата тогава, когато електромобилът стане доходоносен, т.е. започне да се продава в големи количества. Но италианецът смята, че електрическите коли ще са задължителни в Европа, за да може да се посрещнат все по-стриктните изисквания за СО2 емисиите.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
„Кортеж“ с 15% по-евтин от BMW M760Li xDrive
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!