Н а вторичния пазар има голям брой автомобили с превъртян километраж. Продавачите коригират показателите, за да направят колата по-привлекателна за купувачите. Въпреки това можете да разберете пробега по редица външни фактори. Как става това?
„Скачащи” цифри
При по-старите карбураторни автомобили, електроника почти липсваше, а на таблото имаше основно аналогови километраж и оборотомер. При тези автомобили превъртеният километраж можеше да се познае по подреждането на числата. Аналоговият километраж се състои от набор от барабани с числа, поставени на една и съща ос.
Тук способът е стар като света, свързваше се бормашина или миксер, които започват да въртят барабаните с числата в обратна посока. Тъй като скоростта на въртене е твърде висока, числата се изместват едно спрямо друго. Следователно, ако числата на километража са неравно подредени, това почти сигурно е знак за превъртян километраж.
Двигателят не стартира: какви може да са причините
При съвременните автомобили с дигитално приборно табло превъртането на километража става софтуерно. Разпознаването на такава намеса е по-трудно. Но с помощта на скенер и специални програми може да се прочете информация от най-неочакваните места, например от паметта на блока за управление на скоростната кутия.
Електронен скенер „разпитва” различни системи и създава списък с грешки, съхранени в паметта, като се споменава пробегът, при който са възникнали. Такъв анализ може да се извърши от по-добре оборудвани сервизи, каквито са фирмените.
Чипове и драскотини
При оценка на пробега извън сервизния център, на първо място трябва внимателно да се провери купето. „Умората” му се издава от наранявания на купето и драскотини по боята. Ако километражът показва 100-ина хиляди километра и няма никакви видими дефекти по боята, тогава колата е боядисвана, за да се скрие нещо.
Какво да направите, ако сипете в резервоара бензин вместо дизел или обратното
Важно е да обърнете внимание на фугите между панелите на каросерията. Ако бронята или капакът пасват неравномерно, тогава има голяма вероятност след инцидент, претърпян от автомобила, майсторите да са монтирали частта с деформация, или пък самите майстори да са с две леви ръце.
Няма да е излишно да проверите датата на производство на челното стъкло. Обозначена е в долния ъгъл заедно с маркировката. Ако годината съвпада с датата на производство на колата, това означава, че то е монтирано на поточната линия, което от своя страна означава, че колата вероятно е била експлоатирана главно в градски райони, където шансът камъче да счупи стъклото е по-малък.
Пожълтели фарове
Ксеноновите фарове могат да кажат много за пробега. Газоразрядните крушки и слънчевата светлина водят до леко обезцветяване на пластмасовия капак, зад който се намира оптиката. Пожълтяването се появява след 50 хиляди километра, а до 200 хиляди фаровете пожълтяват и губят прозрачността си.
Останалите три може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!