Т ази седмица Toyota обяви, че през февруари месец е продала рекордните над 773 000 автомобила по света, ръст от 10%, който идва след скока с 8% на продажбите през януари. Но тази новина бледнее на фона на безпрецедентното отворено писмо, подписано от 54 клиентски и природозащитни организация от 26 държави. В него те призовават новия шеф на Toyota Коджи Сато да поеме ангажимент за отказване от изкопаемите горива в САЩ и Европа до 2030 г., а в света до 2035 г. Писмото съвпада с официалното стъпване в длъжност на Сато на 1 април.
В писмото се казва следното:
При вашия предшественик, г-н Акио Тойода, Toyota Motor Corporation лобира за забавяне на приемането на електрически автомобили толкова категорично, че компанията беше класирана като най-обструктивния автомобилен производител в света по отношение на климатичната политика две поредни години. Ангажиментът на Toyota да продава 3,5 млн. електрически автомобила годишно до 2030 г. ще представлява една 1/3 от настоящите продажби на вашата компания, въпреки нарастващото потребителско търсене на електромобили. Над 50% от купувачите на автомобили в световен мащаб казват, че искат следващата им кола да бъде електрическа. Продажбите на електромобили скочиха от 3,2 млн. през 2020 г. до повече от 10 млн. през 2022 г.
Шефът на Toyota: преходът към електромобили може да е катастрофален за Япония
Очевидно в Toyota разбраха, че Акио Тойода не е способен да преведе компанията през новите пазарни и социални реалности, затова се случи и рокадата. Отвореното писмо настоява Коджи Сато да спре веднага „анти-климатичното лобиране” на Toyota.
Още по теметата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!