П реди точно 50 години, през април 1971 г., Mercedes лансира R107 350 SL, първият модел SL, оборудван с V8. Това е автомобилът, който се превръща във втория най-дълго произвеждан модел до днес. R107 SL се произвежда от 1971 до 1989 г. През тези 18 години двуместният луксозен роудстър редовно се обновява и получава нови двигатели, за да е в крак с времето и конкурентите.
R107 SL е чисто нов модел, който няма много общи черти с предшественика си, така прочутият „Pagoda” SL. Немският луксозен кабриолет се отличава с редица иновации, сред които резервоар над задната ос, А-колони от високоякостна стомана, и други. През 1980 г. моделът се сдобива с ABS, а от 1982 г. с въздушна възглавница за водача и предобтегачи за предпазните колани.
Моделът дебютира с 3,5-литров V8 двигател с 200 к.с., който идва от 280SE 3.5 (W111), но за клиентите, търсещи повече мощност, Mercedes предлага и 450 SL с 225 к.с. До 1973 г. тази модификация се предлага само в САЩ. Година по-късна гамата се разширява с 6-цилиндровия 280 SL със 185 к.с.
Фейслифтът от 1980 г. набляга на интериора, който се доближава до този в S-Class (W126). 380 SL заменя 350 SL, а 450 SL прави път на новия и по-мощен 500 SL (240 к.с.). Сменена е и автоматичната трансмисия.
Пет години по-късно SL се качва на 15-цолови джанти, получава унифициран преден спойлер за всички модификации и модернизирано предно окачване. Гамата е съставена от базовия 300 SL (188 к.с.), новия 420 SL (218 к.с.) и 500 SL, който получава преработен двигател с електронна система за възпламеняване на горивото. Върховният 560 SL се предлага на пазарите и извън Европа, включително Северна Америка, Япония и Австралия.
За период от 18 години, Mercedes продава общо 237 287 бройки от R107 SL-Class, което го превръща в един от най-популярните членове в семейството на SL. А новият ще бъде представен съвсем скоро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Японската Nidec започва строежа на 2 завода за е-мотори и части в Сърбия
Собственик на Mustang Mach-E получава смъртни заплахи от фенове на Tesla
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!