Скорост от 251 км/ч е засечена от камера на автомагистрала "Тракия" при Пловдив, информира инспектор Ботьо Гергинов от "Пътна полиция", цитиран от агенция "Фокус".
Нарушението е констатирано миналата година, санкцията е била 900 лв.,
наложена с електронен фиш. Шофьорът, който е карал с тази скорост, е бил зад волана на "Мерцедес E 63 AMG".
От началото на тази година най-високата скорост на магистралата край Пловдив, засечена от видеокамерата, е 210 км/ч. За това нарушение е съставен електрон фиш за 500 лева на шофьор, управлявал БМВ 530 D.
И двамата шофьори са български граждани.
249 км/ч е най-високата скорост, засичана от мобилна камера в Пазарджишко
"Рекордьорът" е хванат месец август миналата година. Той също управлявал "Мерцедес".
На водача е съставен фиш в размер на 900 лв. и той вече е заплатен, съобщава говорителят на Областната дирекция на МВР-Пазарджик Мирослав Стоянов.
Над 500 нарушения са засечени в рамките на две седмици от монтираната наскоро на територията на Пазарджишка област, в района на 86 км посока София на автомагистрала "Тракия" стационарна камера.
Засечен е бил и автомобил "Порше Панамера" с германска регистрация, който се е движел със скорост от 234 км/ч.
Сега максимално разрешената скорост у нас е 130 км/ч
Тя е позволена само на магистралите, а по извънградските пътища е разрешено да се кара най-много с 90 км/ч.
Предложени промени в Закона за движение по пътищата обаче предвиждат максималната скорост по магистралите да бъде вдигната на 140 км/ч, а по т.нар. скоростни пътища да е 120 км/ч.
За да бъде определен като "скоростен", пътят трябва да отговаря на седем условия:
- да има самостоятелни платна за движение във всяка посока с разделителна ивица между тях, като всяко платно е с най-малко две ленти за движение;
- пресичането с други пътища, улици, железопътни и трамвайни линии да е само на различни нива (чрез надлез или подлез);
- вливането и отливането на движението да се осъществява само от пътни възли на различни нива;
- връзките към прилежащи територии да са чрез локално платно, отделено от директно трасе с разделителна ивица с ширина не по-малко от 2 м;
- да имат предпазна телена ограда;
- да имат площадки за принудително спиране;
- да имат площадки за отдих.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!