П реди време Ford заяви, че ще инвестира $4,5 млрд. до 2020 г. в електрификация на моделите си, но новата цифра е близо два и половина пъти по-висока. Сега цифрата е $11 млрд., която трябва да бъде вкарана в 40 хибрида и електромобила до 2022 г. Става ясно още, че през 2016 г. компанията е похарчила $7,3 млрд. за инженеринг, изследване и развитие, с $0,6 млрд. повече спрямо 2015 г.
От 40-те електрифицирани автомобила, които Ford планира за световната си моделна гама през 2022 г., 16 ще са изцяло електрически, а останалите ще са плъг-ин хибриди.
Миналата година GM заяви, че ще добави 20 нови електромобила и модели с горивни клетки до 2023 г. Мари Бара, оглавяваща GM, обеща на инвеститорите си, че концернът ще започне да печели от електромобилите през 2021 г.
През ноември Volkswagen обяви, че ще инвестира $40 млрд. за електромобили, автономност и нови услуги за мобилност до края на 2022 г. А само два месеца преди това, през септември, същите босове на VW заявиха, че ще инвестират над 20 млрд. евро в електромобили и автономност до 2030 г.
За сериозността на плановете на Ford говори фактът, че до 2020 г. ще се появи електрически SUV, а през 2020 г. в завода си в Мичиган ще започне производството на хибридна версия на най-продавания модел в Щатите - F-150.
Този план на Ford идва, след като през миналия октомври компанията сформира екип, чиято задача бе да ускори световното развитие на електрически автомобили. Специалистите от екипа е трябвало да „мислят на едро” и „да взимат бързи решения”.
Очевидно са го направили. Сега остава да видим реализацията. А времето не е никак много. Напомняме, че Китай, Индия, Франция и Великобритания взеха окончателни решения за забрана на ДВГ през 2030 и 2040 г. Изглежда като доста време, но едва ли така мислят автомобилните компании.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК
BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)
Ясни са финалистите в конкурса „Автомобил на годината в България“
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!