А ко през 2013 г. все още се гледаше със скептицизъм на вкарването на сериозна доза стероиди в малките хечбеци, които да заприличат на кросоувъри, сега е нещо абсолютно нормално и търсено от клиентите. А те толкова харесаха Captur, че го обрекоха на тежкото „бреме” да оглави сегмента на компактните кросоувъри. За годините, през които е на пазара, Captur натрупа на сметката си над 1,2 млн. продажби, като през последните четири години прави твърдо по над 200 000 продажби в Европа.
Той е вторият най-успешен модел на Renault след Clio (два поредни месеца би Golf в Европа тази година), а причините са няколко: изглежда страхотно, вдигна качеството на материалите драстично, дава големи възможности за персонализация, увеличи вътрешното пространство, цените са почти без конкуренция, а от скоро се предлага и във версия с двугоривно задвижване. Именно нея карам в продължение на седмица, за да се убедя, че Captur наистина е обречен на успех. Обяснявам.
Новото поколение на Captur е още по-привлекателно, макар дизайнерите да не са подходили революционно, защото успехът на модела не го налагаше. Акцентът тук са изцяло LED светлините отпред и отзад, като стоповете са наистина супер атрактивни. Цветовете и възможностите за персонализация са нещо задължително в сегмента, а по този параметър Captur също е сред отличниците.
Много по-смело е пипано в интериора. На първо място трябва да маркирам драстично по-качествените материали, които са меки и приятни на допир. „Летящата” централна конзола също е сред фаворитите ми в оформлението на интериора, а разположението на скоростния лост е много високо и удобно за боравене, подтикващо към спортни изпълнения, но Captur няма такива качества.
Моделът залага на многото възможности за персонализация, както и на факта, че предлага най-големите дисплеи в сегмента. Моделът може да бъде поръчан с 10-инчово приборно табло и 9,3-инчов дисплей на инфоразвлекателната система. Тестовият модел бе с по-малките версии на дисплеите, но въпреки това изглежда страхотно.
Електрифициран Haute Couture с DS 7 Crossback (тест-драйв)
Сакралната „седмица” в Mercedes GLB (тест драйв)
Така се чувствах и аз върху новите седалки, когато минавах дългата 49-километрова отсечка на „Тракия”, на която човек усеща целия потенциал на пътните строители в България. Но новите седалки са с 15 мм по-дълга основа и форма, която дава по-добра упора на тялото. Пътниците отзад (само сина ми в този случай) също се възползват от новия дизайн, който увеличава пространството в зоната на краката. За това „вина” има и удължената с 11 см дължина на модела, способствала и за увеличение на багажника спрямо предходния модел.
Споменавайки литрите, трябва вече да добавя и най-важния факт за този конкретен Captur: това е със заводски монтираната газова уредба (Landi Renzo), с което става първият модел в гамата на Renault в България с двугоривен двигател. Това е 3-цилиндровият турбо мотор ТСе 100, работещ на бензин и пропан-бутан. Голямото му предимство спрямо метана, на който се е спрял Volkswagen Group, е фактът, че метан у нас има само на около 20% от бензиностанциите в страната, а пропан-бутан се предлага на 80% от тях.
Синьо лято със специалната серия на Dacia Duster (тест драйв)
Skoda Octavia влиза в луксозния сегмент (тест драйв)
Заводските параметри казват, че смесеният разход на гориво е между 7,6 и 7,9 л/100 км, а вредните емисии са между 123 и 128 г/км (с 8% по-малко спрямо еквивалентен бензинов мотор). Когато прочетох, че двата резервоара дават общ пробег над 1000 км, не повярвах. Но сега математически обяснявам в каква грешка съм бил.
Газовата бутилка е с обем 48 литра, което прави 40 лв. за напълването й (0,84 лв. за литър). Но бутилката се зарежда на 80% от капацитета си, което ще рече, че за пълненето й ви трябват 32 лева. Бензиновият резервоар също е 48-литров (1,80 лв. за литър), което изисква 86 лева за пълненето му. Така със 118 лв. тръгнах от София към Созопол (и обратно), изминавайки точно 883 км. Това прави грубо по 13 лв. на 100 км пробег. И тук трябва да направя уточнението, че в бензиновия резервоар (плюс резервата в газовия) остана гориво за още поне 100-ина километра. С други думи разходът ви излиза по около 11-12 лв. на 100 км за бензин и газ, а заводските 1000 км въобще не са мираж.
KIA (д)е-Niro снима нов блокбастър (тест драйв)
Ford Puma е новият върховен хищник при компактните кросоувъри (тест драйв)
Важното за системата е, че допълнителният резервоар за пропан-бутан, изработен от високоякостна стомана, е разположен на мястото на резервната гума, без да докосва резервоара за бензин. По този начин се запазва обемът на багажника. Последното е особено важно за съпругата ми, която разбира едноседмичната почивка на море като задължително условие да пренесе до там всички възможни сакове и куфари, които имаме в къщи. В него се побраха само три от всичките, другите заеха половината от пътническото отделение. Маркирам това, за да отбележа, че автомобилът беше доста натоварен, а аз държа твърдо 140 км/ч на магистралата, т.е. жалене в името на пробега не е правен.
Превключването между двата вида гориво е много лесно. Това става или ръчно, чрез специален превключвател, или автоматично, когато резервоарът за пропан-бутан се изчерпи. Самата система разчита на възвратен клапан, 80% ограничител на запълване, ограничител на дебита, електромагнитен клапан и предпазен клапан.
Още в началото поставих цената като един от факторите, който предопредели съдбата на Captur. Сега обяснявам защо. Не съм крил, ще го кажа и сега: Peugeot 2008 e изключително атрактивен като визия, интериор и материали автомобил. Но това си има своята цена, която в случая е с над 2000 лв. над базовия Captur (и двата модела са с по 100 к.с., но Peugeot е с 6-степенна механична, докато Captur – с 5-степенна кутия). Добавят 1000 лв. за заводската газова система и Captur остава 1160 лв. по-евтин, а разходът на гориво е много по-нисък от този на 2008, тъй като може да си карате и само на газ.
Технически характеристики:
Renault Captur TCe 100 LPG
Размери
Дължина, мм: 4227
Широчина, мм: 1797
Височина, мм: 1585
Междуосие, мм: 2639
Собствено тегло, кг: 1316
Двигател
Тип: редови, 3-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 999
Макс. мощност, к.с.: 100
Макс. въртящ момент, Нм: 170
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 173
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 13,3
Среден разход, л/100 км: 7,6 – 7,9
Вредни емисии СО2, г/км: 123 - 128
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 34 280
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!