Д нес, 30 декември, се навършват 100 години от създаването на СССР. За по-младите ще поясним, че става въпрос за Съюза на Съветските Социалистически Републики. Оттук насетне повече за този юбилей няма да говорим. Четирибуквеното съкращение все още предизвиква носталгия у мнозина наши сънародници, вероятно също толкова е и броят на хората, които ще скочат на нож срещу него. Но този един век е използван от изданието Motor.ru, за да класира най-добрите съветски возила. Ето ги по категории. Коментарите оставяме на вас.
Най-добрият лук автомобил: ГАЗ-21
Спокойно би могъл да е и ВАЗ-2101, но изданието има своя поглед върху нещата. Защото тук дума има носталгията, логиката, цифрите, или пък дизайна. Но той вероятно е най-големият плюс на автомобила на Юри Гагарин, Юри Никулин и на цялото Политбюро.
Първата „Волга” далеч не е най-прогресивната като конструкция (трудно подобно определение може да се даде за който и да е съветски автомобил), не е масова, не е позната на Запад. Тя е силна в друго направление.
След като се появи в края на 50-те години на миналия век, ГАЗ-21 се превръща в един от символите за „размразяване” на страната. Надежда за светло бъдеще, в което освен гордостта от космическите постижения и завладяването на арктическия шелф, жителите на СССР ще имат и собствен апартамент, спестявания, автомобил. И не какъв да е, а голям и красив като „Волга”! За неоправданите надежди „Волга” няма вина.
Най-добър всъдеход — ВАЗ-2121 „Нива”
Спокойно би могъл да е и УАЗ-469. Интересното е, че „Нива” би могла да е победител и в първата категория, защото нито един друг автомобил в историята на СССР няма толкова голям експорт! Е, става въпрос за около половин милион за 40 години, но това е, което е. За съветския модел – постижение, за RAV4 – ежегоден (дори по-голям) експорт.
Може би най-важното за „Нива” е фактът, че автомобилът е създаден без никаква „заемка” от Запада, той е изцяло рожба на социалистическия труд и мисъл. Но ако оставим закачката, „Нива” е много високо оценена от световната индустрия и медии заради високата си проходимост.
Повече четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!