А втомобилната индустрия не е спряла да се развива от момента, в който Карл Бенц подава своя патент. Никога няма и да спре, затова Autocar систематизира някои от най-любопитните нови технологии през отминаващата година.
Двигател на Porsche 911, развъртащ се до 12 000 об/мин
Доработка на двигател Porsche определено не звучи като нещо чак толкова впечатляващо, но тази нова 4-клапанова глава на цилиндър от Swindon Powertrain обещава да го превърне в специален.
Китът е съвместим с двигателя M64, който задвижва генерации 993 и 964 на емблематичното 911. Той използва по два всмукателни и изпускателни клапана (вместо по един), което позволява навлизането на повече въздух в двигателя при високи обороти, без да компрометира скоростта на навлизане на въздуха.
За водача това се изразява в повече мощност и възможност за достигане на по-високи обороти, 12 000 об/мин, за да сме пунктуални. При стандартния двигател на 993 максималните обороти са 6900.
„Срамежлив” дисплей имитира арматурно табло
Интериорни светлини, които имитират слънчева светлина
Определена като „почти слънчева светлина”, Volvo привлече внимание на индустрията с потенциала за създаване на ниво и цвят на интериорното осветление, което да вкара изкуствена слънчева светлина в мрачното утро на водача на EX90. Освен че тази светлина огрява интериора с топли и светли нюанси, екипът на Volvo твърди още, че тя повишава нивото на серотонин. Подобна технология работи в офисите, защо да не се внедри и в автомобила?
Синтетичното гориво е спасение за ДВГ
Гориво от чист въздух
Технологията за извличане на СО2 от въздуха и комбинирането му с водород (създаден при електролиза, захранвана от енергия то вятърни турбини) създава продукт, който сме приели да наричаме е-гориво. То е химично еквивалентно на горивото от изкопаеми горива.
Проблемът е, че процесът е скъп и в момента производството е лимитирано, но е-горивата ще задвижват двигатели с вътрешно горене в ЕС и след 2035 г.
Китайци направиха първия в света ДВГ на течен амоняк
Устойчиво производство на гуми
Соево масло, оризови люспи и пластмасови бутилки: това не са материали, от които бихте очаквали да бъде направена гума, но Goodyear са намерили начин да го накарат да работи.
Изработена от 90% устойчив материал, демонстрационната гума заменя съставките на петролна основа с растително масло, пиролизно масло, соево масло и, красноречиво, CO2.
Смолите, включени в производството, вече не са на петролна основа, а преминават към по-екологична борова смола. Все още трябва да се направи много, за да се пусне гумата в производство, но това може да не е толкова далеч.
В началото на 2022 г. Goodyear обяви успех в конструирането на гума, изработена от 70% устойчиви материали, и тази година тя влезе в производство.
Соларни панели за EV
Слънчевите панели на покрива на електрически автомобил може и да не е нова идея, но технологията никога не бе приемана на сериозно - досега.
Германският тунер ABT разработил панели за монтиране на автомобили като Volkswagen ID Buzz. Когато са монтирани, панелите на ABT генерират 0,6 kW енергия и дават на Buzz допълнителен приблизителен пробег 3000 км годишно.
Страничните панели също са в процес на разработка, което компанията се надява да доведе общото генериране на енергия до 1 kW.
И не е само ABT: новата Toyota Prius има опция за слънчеви панели, които могат да добавят до 1250 км годишно.
Всъщност привлекателността на тази технология е толкова голяма, че Sono, производител на слънчеви панели за електромобили, подписа поръчка за доставка с „един от 10-те най-големи (производители на автомобили) в света“.
Останалите пет нововъведения може да видите на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!