Apple е коствала общо почти 10 млрд. долара на основните социални мрежи Facebook, Twitter, Snapchat и YouTube. Това показва проверка на в. Financial Times. Причината са новите правила за личните данни на мобилната платформа iOS, която забранява събирането на такава информация от потребителите без тяхното изрично разрешение.
Промяната влезе в сила през април т.г., след като беше отлагана няколко пъти. Въпреки несъгласието на Facebook, която открито критикуваше Apple за решението ѝ, като казваше, че така ще се навреди на малкия бизнес, който разчита на социалните мрежи, за да персонализира рекламите си и да достига до правилната аудитория.
Според анализа на Financial Times, именно Facebook е най-големият губещ от промените, като записва най-много изгубени пари като количество. Като процент Snap е най-засегнат, защото разчита предимно на потребители с мобилни телефони.
Защо Facebook смени името си на Meta
Facebook трябва да "изгради машината си на ново от нулата", казва експертът по онлайн реклама Ерик Суферт. Според него ще е нужна поне една година докато се изгради новата инфраструктура. Ще трябва и изобретателност, за да се направят нови алгоритми и системи, които да се справят с големия брой потребители.
Facebook се подготвя за поредица проверки
Facebook коментира само, че промените са предизвикателство и са имали "малко по-голям ефект от очакваното". Alphabet и Twitter казват, че са имали "скромни" промени в резултатите си. Apple коментира, че рекламите са растящ бизнес и има много възможности.
Facebook очаква "още лоши заглавия" за себе си
Надзорният съвет на Facebook с остри критики към фирмата
По време на разговора с инвеститори миналата седмица, Тим Кук заяви, че единствената мотивация за решението на компанията е мнението ѝ, че поверителността на личните данни трябва да е основно човешко право.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!