Apple губи позиции на един от най-важните си пазари в света. Компанията записва спад на продажбите в Китай, съобщава TechAsia.
Проблемът засяга практически всички чуждестранни за Китай брандове. През ноември 2024 г. доставките на смартфони от външни брандове са се сринали с 47,3% в Китай, показват данни на Китайската академия за информационни и комуникационни технологии.
Общо от януари до ноември 2024 г. доставките на "външни" смартфони са спаднали с 22% в Китай до 42 млн. броя. Официалната статистика не дава разбивка по производители, но се знае, че Apple доминира доставките и съответно е големият губещ.
Всичко това обаче не означава, че на пазара на смартфони има проблем с продажбите. Само Huawei записва 34% годишен ръст на доставките на премиум смартфони в Китай, т.е. модели с цена над 600 долара.
Siri е записвала разговори, Apple ще плати $95 млн.
Конкуренцията става все по-сериозна, като Apple започна поредица от нетипични за компанията промоции. В Китай тя предлага отстъпки за водещите си устройства, като отговор на подобен ход от страна на Huawei.
Някои от устройствата ѝ обаче са виждани като изоставащи от гледна точка на технологии. iPhone 16 например не предлага функциите с AI в Китай. А местните потребители държат да разполагат с най-новите технологии и за тях самият факт, че нещо липсва в дадено устройство, е достатъчен да се разколебаят сериозно за покупката му.
Единното зарядно е факт, но не променя почти нищо
Технологиите, които подобриха смартфоните
Apple продължава да се представя добре в останалите пазари. Китай обаче е вторият най-важен за компанията след САЩ и още по-голям като потенциална аудитория.
ИТ тенденциите през 2024 г. не са само положителни
Apple иска да помогне на Google да спаси бизнеса си
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!