Meta е сред ИТ гигантите, които усилено разработват свой изкуствен интелект (AI), с амбицията да го внедри в услугите си. Наскоро компанията официално представи Meta AI - асистент, който иска да е навсякъде в платформите и приложенията ѝ.
Meta AI трябва да промени начина, по който взаимодействаме с услугите, да ни предложи повече интерактивност, бързина, прецизност и практичност. Според анализатора Скот Новър от изданието Fast Company обаче, за момента компанията постига обратното на целите си.
Новър е анализирал отзивите на потребителите в социалната мрежа в различни групи и дейности. За момента Meta AI е достъпен само в няколко държави и компанията не крие, че е експериментален, така че не може да се очакват перфектни резултати от алгоритъма.
Въпреки това първоначалните отзиви не са добри. В Instagram например Meta AI заменя търсачката и тя се превръща в поле за водене на разговори с бота. А често потребителите просто искат да потърсят конкретен профил или публикации в даден хаштаг. Ботът е критикуван и за предложенията за команди, които дава. Те са много общи и не са персонализирани според интересите на потребителя.
Потребители в групи пък сигнализират, че Meta AI е публикувал отговори в публикации, без да е бил подканян от потребителите. Друг ефект от наплива на AI съдържание е, че в потоците от публикации вече изобилстват AI генерирани изображения, които са представяни за реални и няма никакви маркери, че не са.
AI влошава обслужването на клиентите
Следователно често дискусиите под публикациите са спорове дали съдържанието е истинско, а не за самите теми и казуси, които се повдигат от тях. Това изкривява дискурса и целта на социалните мрежи и ги превръща от "дигитален площад" в място за безкрайни спорове за странични теми и за това кое е реалност и кое не.
Alphabet: AI е възможност, която идва веднъж в живота
Изкуственият интелект е расист, но не го осъзнава
Звучи философски, но в действителност дискусиите са свалени до обсъждане на дефекти по кадрите или в начина на изразяване, постоянно проверяване на факти и твърдения. Всичко това губи време и коства усилия, които AI алгоритмите трябваше да спестят. Вместо това мнозина откриват, че проверките и намирането на правилните команди за бота, за да се постигне очаквания резултат, често костват почти толкова време, колкото човек да свърши работата сам.
Прогнозата на Мъск за AI отново е повече от "луда"
Meta е заявила, че ще маркира AI-генерираното съдържание, но само, когато засече такова, което отговаря на определени индикатори. Засега няма информация кои са те и дали това се прави. Опитът показва, че засега по-голямата част от очевидното AI съдържание не е маркирано като такова. Резултатът е, че вместо човек да използва социалните мрежи по предназначение, губи време в проверки и анализи на публикации.
Meta AI вече е факт и ще помага за всичко
Все повече студенти "пишат" курсовите си с AI
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!