- Какви са основните дигитални предизвикателства пред бизнеса в сегашната ситуация?
Настоящата ситуация подейства като катализатор за много от процесите в бизнеса, които бяха започнали от по-рано с развитието на технологиите. Дигиталната трансформация е един от най-видимите и проявленията ѝ бяха във всички аспекти – дистанционна работа, онлайн общуване с клиенти, предлагане на продукти и услуги по интернет и други. Предизвикателствата, които бих посочил като ключови, са изострянето на необходимостта от гъвкавост и ефективност на работа на фирмите и осъзнаването на нуждата от по-интензивна комуникация с потребителите. Технологичните решения, които А1 предлага на своите бизнес клиенти, помагат на компаниите да се справят със сегашната ситуация и да повишават конкурентоспособността си.
- Малките и средни компании често виждат дигитализацията като нещо твърде сложно и скъпо, как може да им се помогне?
Една от целите, които си поставяме, е именно да оборим този мит. Повечето услуги, които предлагаме на малките и средните предприятия, не изискват предварителни инвестиции в оборудване. Друго предимство е, че като делегират на А1 дейностите, които изискват специализирана експертиза, това спестява на мениджърите трудностите по намиране на персонал. Фокусираме се върху това да предлагаме услугите на абонаментен принцип, така че да дадем гъвкавост на фирмите. За една малка или средна по размер компания това е от голямо значение, тъй като еднократните първоначални инвестиции биха ги затруднили.
- Присъствието на всяка компания в интернет и социалните мрежи вече е задължително. То обаче изисква и опит. Какво може да направи една компания, за да изгради добро онлайн присъствие?
Онлайн присъствието на компаниите не бива да е самоцел и отдавна вече изисква много повече от уеб сайт - тип „визитка“. За да носи ползи, то трябва да е достатъчно информативно и привлекателно, така че клиентите бързо и лесно да намират това, което им е нужно и да имат възможност да взаимодействат с бранда.
В социалните мрежи изискванията към компаниите са дори още по-специфични. Както в много други области, за да се постигнат добри резултати – повече потенциални клиенти, повече продажби, повече добри отзиви от продуктите и услугите, представянето в интернет и социалните мрежи трябва да се прави професионално. Идентифицирахме трудностите, които част от нашите клиенти срещат в това отношение и създадохме няколко услуги, с които да подкрепим маркетинговите им усилия в дигиталната среда.
Една от тях е А1 Smart Social media, с която фирмите получават професионално създадени бизнес профили в най-популярните социални мрежи Facebook и Instagram. Това обаче е само първата стъпка за успешното онлайн присъствие, затова сме включили в услугата и ежеседмично привлекателно съдържание, съобразено както с концепцията на клиента, така и с изискванията на съответните мрежи. Макар и съвсем наскоро обявена, услугата вече се радва на интерес и сред клиентите ни са представители на различни сектори - вериги мебелни магазини, сладкарници и други.
- Как се приемат мобилните приложения от страна на малките и средните компании като начин за общуване с потребителите?
Бих казал, че все повече компании проявяват интерес към този тип комуникация с клиентите си, но не всички имат технологичния и финансов ресурс да създадат приложение за бизнеса си. Затова предлагаме услугата А1 Smart App, с която фирмите получават специално мобилно приложение за бизнеса си. То е с тяхното лого и функционалности, според спецификите на дейността им.
Мисля, че е важно малките и средните компании да не пренебрегват този тип канали, тъй като така могат по-интензивно да общуват с потребителите си и да ги превърнат в лоялни клиенти. Представете си, че любимото ви кафене ви информира за промяна в работното си време, или пък за нов специалитет – лесно и удобно – директно в телефона Ви. По същия начин бихте могли и Вие да върнете обратна връзка или да зададете въпрос. Това ниво на персонализиране на контакта между компанията и потребителя определено оказват влияние.
Пример за такъв подход са приложенията, които създадохме за ресторант Petru’s, дистрибуторска компания за кафе Bellissimo-coffee, Студио за Йога „ЛОТОС“, ресторант Порто Малтезе и много други.
- Говорейки за онлайн присъствие, пазаруването по интернет също се радва на все по-голям интерес. Затова доста търговци искат да имат онлайн магазин. Как могат да го създадат?
Пазаруването онлайн е световна тенденция, чието развитие допълнително се ускори от извънредната ситуация с коронавируса. Желанието на търговците да продават онлайн е разбираемо, но част от тях имат опасения, че създаването на електронен магазин ще им отнеме много време и ресурси. Други се притесняват, че за да поддържат този канал за продажби, ще им е нужен още персонал, който на този етап не могат да си позволят. Затова предлагаме услугата А1 Smart e-shop.
С нея клиентите на А1 получават изграден онлайн магазин за техните продукти, който е със собствен домейн и модерен дизайн. Изработката се прави от екип на А1, а след това представител на клиента получава необходимото обучение, за да работи с него. Така мениджърите или служителите могат сами да управляват магазина. Процесът се случва доста по-бързо, отколкото ако фирмата избере вариант с програмиране на т.нар. custom онлайн магазин, а използването след това е лесно и удобно – както за служителите, така и за техните потребители. Решението предлага възможността за интеграция с куриерски фирми за лесно създаване на товарителници и изпращане на поръчките, както и адаптивната версия за мобилни устройства. Услугата е удобен вариант за бизнеси от много сектори. Сред клиентите ни, които успешно използват услугата са компании, занимаващи се с продажба на дрехи и аксесоари https://pronta.bg/, сладкарството - https://markrit.com/, строителните материали - https://shopprofitech.com/index.php и други.
Освен ефективност и приятно потребителско изживяване, с А1 Smart e-shop мениджърите могат да реализират значителни икономии от наем и поддръжка на търговски площи, което също не е без значение за цялостната ефективност на бизнеса им.
- Как дигиталните услуги могат да помогнат и на физическите бизнеси, като например ресторант или магазин, който иска да създаде по-добра атмосфера за клиентите?
Дигиталните услуги в никакъв случай не са територия само за дигиталните бизнеси. Преди да потърсят физическа локация, днешните потребители най-често търсят информация онлайн. Според скорошно изследване на НСИ близо 53% от българите ползват активно социални мрежи, а почти 38% разчитат на интернет за информация за продукти и услуги. Ето защо, не би било пресилено да се каже, че в днешния дигитален свят клиентското изживяване започва още преди реално да пристъпите в даден обект.
Добър вариант за компаниите, които посрещат клиенти на място, са например виртуалните разходки, които създаваме с услугата A1 Smart View. Така още в интернет пространството техните бъдещи посетители могат да усетят атмосферата, което често играе важна роля при взимане на решение за покупка.
Много сме горди с факта, че виртуалните разходки, които създаваме за клиентите, са привлекли близо 11 милиона разглеждания до момента. Зоологическата градина в София, е генерирала близо 500 хиляди гледания и до момента е най-популярната от виртуалните разходки, които сме правили. Доста привлекателни за потребителите са и обиколките в Болница „Вита“, видяна близо 320 хиляди пъти, и Софийската математическа гимназия - виртуално посетена над 200 хиляди пъти. Само виртуалните обиколки, които сме направили за клиенти в сектора на образованието са генерирали над 2 милиона гледания, което е добър пример за това, че днешният потребител не само предпочита, но и вече изисква от компаниите да са онлайн – по модерен и атрактивен начин.
Предлагаме също и услуга за създаване на динамични видеа, която е все по-търсена от компаниите и вече имаме реализирани проекти с редица хотели, ресторанти, спортни зали и други.
По отношение на създаването на приятна атмосфера в търговските обекти, дигиталните услуги също могат да играят важна роля. Собствениците на заведения, хотели и други търговски обекти, например, могат да използват музика за създаването на приятна атмосфера за своите клиенти с една от нашите услуги. Ключовото при Дигитално радио от А1, е, че решава едно от сериозните затруднения - уреждането на правата за публично излъчване. Този сложен процес се поема изцяло от екипа на А1 и партньорите ни от Медиа 35, а в зависимост от предпочитанията си, мениджърите могат да изберат различни варианти на музикално оформление. Важно е да се отбележи също, че услугата се доставя чрез стрийминг и не се влияе от стабилността на интернет връзката. Това я прави много подходяща за обекти в отдалечени планински райони, например.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!