О нлайн рекламата е основен източник на доходи за най-големите ИТ компании и е важна за популяризирането на много брандове. Ново проучване обаче показва, че тя започва да губи ефективност и 39% от потребителите всъщност губят доверие към рекламите в социалните мрежи и интернет, съобщава онлайн изданието ZDNet.
Facebook разследва нова мащабна кражба на данни
Facebook спира да ползва чужди данни за рекламите си
Проучването е на компанията Sprout Social. Тя отчита, че 27% от потребителите казват, че през последната година мнението им за рекламите в социалните мрежи се е влошило. 39% казват, че доверието е намаляло, особено след последните събития и скандали.
Освен това потребителите смятат, че компаниите прекаляват в рекламите. Общо 58% коментират, че виждат твърде много реклами и това ги отблъсква. 31% казват, че повечето реклами, които виждат, не са интересни, а 26% допълват, че рекламите не са и релевантни към тях.
САЩ започнаха разследване на Facebook заради данните
Facebook с най-ниско доверие сред ИТ гигантите
Променят се и интересите на потребителите. Те все по-малко имат интерес към рекламирано от бизнес съдържание. А когато проявят интерес към нещо подобно, 41% от потребителите искат то да ги забавлява, а 37% - да предлага отстъпка. 33% биха искали и да научат нещо ново. Само 26% се вълнуват от това съдържанието да е сходно на интересите им, а 20% искат и то да казва някаква история. Едва 10% проявяват интерес към съдържание от бранд, който се харесва на техните приятели.
Най-голямото изпитание за Марк Зукърбърг и Facebook
Как да защитим данните си във Facebook
За повечето потребители социалните мрежи са място за контакт с приятели и те не влизат в тях с намерението да пазаруват. Затова ефектът от рекламите е по-малък и е по-трудно да се привлече вниманието им. А с голямото разнообразие от фалшиви и подвеждащи новини и публикации, задържането на доверието на потребителите става още по-трудно.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!