7

П илотите на катастрофиралия южнокорейски пътнически самолет са съобщили за сблъсък с птици малко преди аварийното кацане на машината, което завърши фатално, съобщи в днес новинарската агенция Йонхап, като се позова на южнокорейското министерство на транспорта.

Всички 181 души на борда на полет 7C2216 на Jeju Air, с изключение на двама, загинаха в неделя сутринта, след като самолетът предприе неуспешно аварийно кацане на международното летище Маун в Южна Корея.

Самолетът е летял от тайландската столица Банкок, превозвайки десетки туристи, които са почивали по Коледа.

Сред пътниците е имало пет деца на възраст под 10 години, включително тригодишно дете.

Ужасяващи кадри показват как самолетът се плъзга по пистата, след което се сблъсква с тухлена стена и избухва в пламъци. Единствените двама оцелели са двама членове на екипажа, които са седели в задната част на самолета.

Инцидентът доведе до най-големия брой смъртни случаи при самолетна катастрофа на територията на Южна Корея в историята на страната, която има добри резултати в областта на безопасността на полетите през последните две десетилетия.

„Защо пожарните коли не са сложили пяна на пистата? Защо не са присъствали, когато самолетът се е приземил? И защо самолетът се е приземил толкова далеч по пистата? И защо в края на пистата има тухлена стена?“ - се пита Джефри Томас, редактор на Airline News.

Южнокорейските власти заявиха, че разследват причината за катастрофата, включително евентуален удар от птица, тъй като стана ясно, че ръководителите на полети са предупредили пилотите за риска от сблъсък само три минути преди самолетът да се разбие в пистата. Минута след предупреждението пилотите са подали сигнал за бедствие.

Според местните медии пътник от полета изпратил текстово съобщение до член на семейството, в което казвал, че птица „се е заклещила в крилото“ и че самолетът не може да се приземи. „Трябва ли да оставя последните си думи?“, пише тогава пътникът.

Съгласно световните авиационни правила Южна Корея ще води гражданско разследване на катастрофата и автоматично ще включи Националния съвет за безопасност на транспорта в САЩ, където е проектиран и построен самолетът. Jeju Air твърди, че катастрофата не се дължи на „никакви проблеми с поддръжката“.

По данни на южнокорейското министерство на транспорта записващото устройство на полетните данни е намерено в 11:30 ч. местно време, около два часа и половина след катастрофата, а записващото устройство на гласовете в пилотската кабина - в 14:24 ч.

По-късно обаче разследващите съобщиха на южнокорейската информационна агенция Yonhap, че записващото устройство е повредено и че в резултат на това декодирането му може да отнеме до месец.

Томас описа записващото устройство за полетните данни като „сърцето на самолета“, което би трябвало да даде сведения за това как се е развила катастрофата. Вероятно причините за катастрофата са няколко.

Експертите обаче заявиха, че е малко вероятно удар от птица да е единствената причина за неизправността на колесника.

„Ударът на птица не е нещо необичайно, проблемите с ходовата част не са необичайни. Ударите на птици се случват много по-често, но обикновено те не водят до загуба на самолета сами по себе си“, каза Томас.

Австралийският експерт по безопасност на полетите Джефри Дел заяви: „Никога не съм виждал удар от птица да попречи на разгъването на шасито.“

Ударът на птица би могъл да повлияе на двигателите CFM International, ако в тях е попаднало ято, но това не би ги изключило веднага, а би дало на пилотите известно време да се справят със ситуацията, каза Дел.

Експертите също така се питат защо пилотите не са имали време да намалят скоростта, както е стандартно, по време на аварийно кацане по корем.

Обикновено при аварийно кацане по корем „ще се приземите с двигателите и ще имате неравности“, каза Томас.

„Влизате с минимално количество гориво, имате пожарни коли, които покриват пистата с пяна, и кацате в най-отдалечения край на пистата и обикновено ситуацията завършва добре.“

Заместник-министърът на транспорта Джу Джонг-ван отхвърли опасенията относно използването на тухлена стена като мярка за безопасност, като заяви, че двата края на пистата имат „зони за безопасност със зелени буферни зони, преди да се стигне до външната стена“.

Той добави, че летището е проектирано „в съответствие със стандартните насоки за авиационна безопасност, дори ако стената може да изглежда по-близо, отколкото е в действителност“.

Капитанът на самолета е работил на тази длъжност от 2019 г. и е имал 6823 летателни часа, съобщиха от транспортното министерство. Първият офицер е работил на този ранг от 2023 г. и е записал приблизително 1650 летателни часа.

Моделът на Боинг, участвал в катастрофата, 737-800, е един от най-използваните самолети в света, който като цяло има добри резултати по отношение на безопасността и е разработен доста преди варианта MAX, замесен в неотдавнашната криза с безопасността на Боинг.

Самолет със 181 души катастрофира в Южна Корея

Катастрофата е едно от най-смъртоносните бедствия в историята на авиацията на Южна Корея. Последният път, когато страната претърпя мащабна въздушна катастрофа, беше през 1997 г., когато самолет на Korean Airlines се разби в Гуам, убивайки 228 души на борда. През 2013 г. самолет на Asiana Airlines кацна аварийно в Сан Франциско, убивайки трима и ранявайки около 200.

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
- Докторе, искам да отслабна. Кажете какво да правя. - Яжте всеки ден по една филия хляб, една ябълка и чай без захар. - А…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Пеевски: Внасяме закон за ограничение на печалбите и контрол на цените на основните хранителни стоки

Пеевски: Внасяме закон за ограничение на печалбите и контрол на цените на основните хранителни стоки

България Преди 4 минути

„Поскъпването на продуктите от първа необходимост е необосновано. Държавата трябва да се намеси”, категоричен е лидерът на „ДПС-Ново начало”

Парламентът решава как да бъдат компенсирани потребители, останали без ток дълго време

Парламентът решава как да бъдат компенсирани потребители, останали без ток дълго време

България Преди 1 час

Темата стана актуална, след като около Коледа стотици домакинства бяха на тъмно и студено

Динозаврите: Ново откритие слага край на 30-годишен научен спор

Динозаврите: Ново откритие слага край на 30-годишен научен спор

Любопитно Преди 1 час

Според учените изследването може да проправи пътя към нови анализи на съществуващи фосили

,

През 2024 г. повече от 1,4 млрд. души са пътували в чужбина - ето къде

Любопитно Преди 1 час

Това е 99% от броя на хората, които са направили същото през 2019 г.

<p>5.02: Русия първа признава независимостта на България</p>

5 февруари: Русия първа признава независимостта на България

Любопитно Преди 1 час

Вижте какво още се е случило на този ден в историята

Google си разреши да прави AI за оръжия и шпионаж

Google си разреши да прави AI за оръжия и шпионаж

Технологии Преди 2 часа

Компанията ще прави това при строги правила

Сергей Лавров сравни Тръмп с Хитлер

Сергей Лавров сравни Тръмп с Хитлер

Свят Преди 9 часа

Лавров: Налагането на „мир чрез сила“ може окончателно да погребе дипломацията

<p>Тръмп извади САЩ от Съвета на ООН по правата на човека</p>

Тръмп нареди САЩ да излязат от Съвета на ООН по правата на човека

Свят Преди 9 часа

Днес президентът на САЩ подписа изпълнителна заповед

Земетресение удари и в Румъния

Земетресение удари и в Румъния

България Преди 11 часа

Трусът е станал в 18:06 часа българско време е с епицентър на 200 км от град Русе

МВнР с призив към българите в Санторини

МВнР с призив към българите в Санторини

България Преди 11 часа

Оттам съветват сънародниците ни да следят информацията за сеизмичната активност

„Пирогов“ получи лекарството за ботулизъм

„Пирогов“ получи лекарството за ботулизъм

България Преди 12 часа

Екип постави първата доза на най-тежко пострадалата жена

Министър Станков и посланикът на САЩ обсъдиха ядрената енергетика

Министър Станков и посланикът на САЩ обсъдиха ядрената енергетика

България Преди 12 часа

По време на срещата бе обсъдено и активното сътрудничество на България и САЩ

Станков: Санкциите за ЕРП-тата скачат петкратно

Станков: Санкциите за ЕРП-тата скачат петкратно

България Преди 12 часа

В процес на обсъждане е специален законопроект

Затвориха пътя Банско – Гоце Делчев

Затвориха пътя Банско – Гоце Делчев

България Преди 13 часа

Обходният маршрут е през път III-198

Алибегов: ДДС ще стане 9% за ресторантите между първо и второ четене

Алибегов: ДДС ще стане 9% за ресторантите между първо и второ четене

България Преди 13 часа

По думите му 95% от бранша е семеен бизнес

Обвинената за убийството на децата си поиска справедливост

Обвинената за убийството на децата си поиска справедливост

България Преди 13 часа

Съдът остави в ареста обвиняемата, която е направила самопризнания