З апочна делото за срутването на моста "Моранди" в Генуа през 2018 г. срещу 59 подсъдими, подведени под отговорност за убийства и други дейния, свързани със смъртта на 43 човека, предадоха АП и Ройтерс.
Сред подсъдимите има бивши ръководители и експерти от компанията, която поддържа повечето от мостовете и магистралите в Италия, както и бивши служители в италианското министерство на инфраструктурата и транспорта.
Голям участък от моста "Моранди" рухва по време не силна буря на 14 август 2018 г., когато шосетата са претоварени от пътуващи летовници; автомобили падат от десетки метри височина върху руслото на пресъхнала река. Прокуратурата смята, че обвиняемите са знаели, че построеното през 60-те години на миналия век пътно съоръжение и изложено на риск и че поддръжката му се е извършвала "през пръсти", за да се спестят пари.
Архитектът на моста е препоръчвал редовно отстраняване на ръждата от металните елементи заради корозивния ефект от влажния въздух, идващ близкото Лигурийско море. Архитектът препоръчвал и вземат мерки срещу въздействието на мръсния въздух върху бетона.
През април т.г. съд в Генуа одобри извънсъдебно споразумение между прокуратурата и две фирми - пътностроителната "Аутостраде пер Италия" и инжинеринговата СПЕА, - според което те да заплатят на правителството 29 млн. евро, за да избягнат съдебен процес.
Делото бе започна днес в присъствието на роднини на загиналите и ранените, но съдът го отложи за 12 септември, а съдебните заседания трябва да приключат през юли догодина. Предвид сложността на казуса, то може да се проточи след тази дата. Прокуратурата е представила списък с над 170 лица, които иска да призове като свидетели.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!