Н идерландските пожарникари втори ден се борят да потушат пожар на товарен кораб край бреговете на Нидерландия, за който се предполага, че е предизвикан от електрически автомобили.
Плаващият под панамски флаг кораб Fremantle Highway остана привързан към спасителен кораб, за да се задържи на позиция на около 14,5 морски мили северно от нидерландския остров Амеланд, съобщи нидерландската брегова охрана.
"Пожарът все още гори на борда. Температурата на борда остава много висока и потушаването на пожара е трудно", заяви говорителят на бреговата охрана Едуин Гренеман. "Ако върху кораба падне твърде много вода, това може да се отрази на стабилността му", каза той пред новинарската радиостанция БНР.
Пожарът избухна малко преди полунощ във вторник. Един моряк загина, след като той и още 22-ма души бяха спасени от горящия кораб, превозващ близо 3000 превозни средства, и принуди някои членове на екипажа да скочат зад борда.
Ферибот пламна край бреговете на Нидерландия, има жертва
Shoei Kisen Kaisha, собствениците на кораба, заявиха, че има "голяма вероятност пожарът да е започнал от електрически автомобили", но добавиха, че причината все още трябва да се разследва. Длъжностни лица заявиха, че пожарът може да бушува "в продължение на дни", повдигайки призрака на екологична катастрофа на близката верига от острови.
"По-късно тази сутрин самолети на бреговата охрана отново ще прелетят над Fremantle Highway, за да наблюдават ситуацията", заявиха от бреговата охрана.
Междувременно напускащият нидерландски министър на инфраструктурата Марк Харберс заяви, че ако от Fremantle Highway изтече гориво, то може да се отнесе от островите Вадензее в Северно море. "Това се дължи на очакваната в момента посока на вълните и вятъра", каза Харбърс.
Корабът обаче остава близо до Амеланд, който е част от архипелаг от екологично чувствителни острови, разположени във Вадензее. Районът, обхващащ Нидерландия, Германия и Дания, е обявен за обект на световното наследство на ЮНЕСКО и има богато разнообразие от над 10 000 водни и сухоземни вида.
"Рискът от екологично бедствие винаги съществува. Трябва да се вземе предвид сценарий, при който корабът се преобръща или потъва", каза Гренеман.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!