Производителят на водка "Столичная" обяви мащабно ребрандиране в петък, в пряк отговор на "яростната позиция" на нейния основател срещу режима на Путин и руската инвазия в Украйна. За това ни съобщават от CNN.
Водката, известна на пазара като руска, вече ще се продава и предлага просто като Stoli, се казва в изявление на компанията.
Основателят на Stoli Group, роденият в Русия милиардер Юрий Шефлер, бил изгонен от страната през 2000 г. заради противопоставянето си на Путин.
Алкохолът отдавна се предлага на пазара като руска водка, но от тази година производствените му мощности са в Латвия. Stoli Group е звено на базираната в Люксембург SPI Group.
Компанията също така изяви желанието на служителите си да предприемат действия и да представят точно латвийските корени на водката.
По-рано тази седмица Stoli Group обяви, че ще използва само словашки източници, за да се увери, че нито една от съставките ѝ не е с произход от Русия.
Длъжностни лица в щатите от Охайо до Ню Хемпшир призоваха магазините за алкохол да премахнат от рафтовете си продукти, произведени в Русия или с руска марка, което в повечето случаи означава водка. Някои собственици на барове дори изхвърлиха водката Столи в знак на протест.
Тези бойкоти и протести обаче едва ли ще имат голямо въздействие. Произведената в Русия водка представлява много малък процент от приблизително 7 милиарда долара в годишните продажби на водка, според Съвета за дестилиран алкохол (DISCUS) в САЩ, национална търговска организация, която представлява производителите на алкохолни напитки.
В Съединените щати по-малко от 1% от консумираната водка се произвежда в Русия. Повече от половината от цялата водка, консумирана в страната, всъщност се произвежда в САЩ, според данни от IWSR Drinks Market Analysis, глобална фирма, която проследява продажбите на алкохол.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!