В ойната в Украйна и влиянието ѝ върху цените на изкопаемите горива в света ще даде мащабен тласък върху необходимите средства и мерки за ограничаване на климатичното влияние. Това каза високопоставен германски представител, цитиран от Асошиейтед прес.
Германският заместник-министър на икономиката и опазването на климата Патрик Грайхен заяви, че покачващите се глобални цени на петрола, газа и въглищата ще ускорят внедряването на технологии с ниски емисии, което едновременно ще намали зависимостта на страните от руския внос.
Основните технологии, които са необходими, за да станем независими от руския президент Владимир Путин и да придвижим напред опазването на климата, са същите, каза той пред медии в Берлин. Това са възобновяеми източници на енергия, ефективност и електрификация, коментира той, добавяйки, че и трите ще получат силен тласък.
Грайхен говори на представянето на годишния доклад за германските емисии парникови газове, които са нараснали рязко през 2021 г. след предизвикания от пандемията спад през предходната година.
Предварителните данни сочат, че Германия е емитирала еквивалента на 762 милиона метрични тона въглероден диоксид, абсорбиращ топлината в атмосферата миналата година. Това е 33 милиона тона или около 4,5 на сто повече, отколкото през 2020 г.
Германия се провали в опита си да съкрати емисиите с 40 на сто до 2020 г. спрямо равнищата от 1990 г. Правителството призна, че ще трябва да бъдат положени огромни усилия, за да се намалят наполовина емисиите до 2030 г. и да се постигне целта за нулеви нетни емисии до 2045 г.
Сред текущите мерки, които предлага правителството, е замяната на инсталации, работещи с петролни продукти и газ за отопление на домовете, с високоефективни електрически термопомпи.
Шефът на германската агенция за околната среда Дирк Меснер намекна, че емисиите от транспортния сектор също могат да бъдат значително намалени, ако водачите ограничат скоростта до 100 километра в час по магистралите и 80 километра в час по големите извънградски пътища. Германия в момента няма универсални ограничения за скоростта по мрежата аутобани, а въпросът за въвеждането й е спорен от политическа гледна точка, отбелязва АП.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!