TikTok и Universal обявиха ново лицензионно споразумение, предаде АФП.
С това споразумение се слага край на продължилия месеци спор, при който популярна музика беше изхвърлена от платформата за социални медии.
Universal Music Group has come to an agreement with TikTok and UMG music will be returning to the app following its removal earlier this year. pic.twitter.com/tSu3tWwdez
— Pigeons & Planes (@PigsAndPlans) May 2, 2024
Компаниите публикуваха съвместно изявление, в което се казва, че новото споразумение включва "подобрено възнаграждение" за изпълнителите и авторите на песни под шапката на Universal Music Group (UMG). То също така ще успокои опасенията относно нарастването на съдържанието, генерирано от изкуствен интелект, в TikTok.
Председателят на Universal сър Лусиан Грейндж заяви, че "тази нова глава в нашите взаимоотношения" ще "стимулира иновациите в ангажирането на феновете, като същевременно напредва в монетизирането на социалната музика".
Сделката "се фокусира върху стойността на музиката, върховенството на човешкото творчество и благосъстоянието на творческата общност", каза той.
Universal Music Group and TikTok have reached a new licensing agreement, ending their months-long dispute and bringing the label’s catalog back to the short-form video platform.
— Rolling Stone (@RollingStone) May 2, 2024
More: https://t.co/tCzP2O4xrH pic.twitter.com/FDEhGMC7BY
Главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Чу заяви по подобен начин, че "сме решени да работим заедно, за да увеличим стойността, откриването и популяризирането на всички невероятни изпълнители и автори на песни на UMG и да задълбочим способността им да се развиват, свързват и ангажират с общността на TikTok".
Сделката приключва внимателно наблюдаваните преговори, които претърпяха крах по-рано тази година, като компаниите - двама от най-мощните играчи в музикалната и технологичната индустрия - публично се критикуваха взаимно, докато се бореха за влияние.
Universal, в чийто списък с изпълнители влизат Тейлър Суифт, Дрейк и Били Ейлиш, нареди музиката на всички изпълнители, свързани с огромния ѝ издателски каталог, да бъде свалена от приложението. Това накара мнозина да се притеснят от загубата на маркетинговия потенциал, който TikTok може да предложи.
Милиони видеоклипове с участието на изпълнители на Universal бяха изключени от платформата.
Приложението има 170 милиона потребители само в САЩ.
Нито Universal, нито TikTok разкриха финансовите условия на сделката.
Преди няколко седмици влиятелната и популярна Суифт върна част от музиката си в приложението преди излизането на последния ѝ албум.
TikTok and Universal Music Group Settle Royalty Dispute With New Licensing Agreement https://t.co/Vyhpa5Ls3G
— Variety (@Variety) May 2, 2024
Не беше ясно как точно е направила това, но Суифт притежава собствени мастър записи, както и правата си за писане на песни, макар че и те се управляват от издателския отдел на Universal.
В съвместното си изявление компаниите заявиха, че "работят експедитивно, за да върнат на TikTok по надлежния ред музиката на изпълнителите, представлявани от Universal Music Group, и на авторите на песни, представлявани от Universal Music Publishing Group".
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!