Т ехнологичните гиганти взимат спешни мерки след като вчера от „Уикилийкс” разсекретиха документи, които показват, че ЦРУ е шпионирало стотици хиляди хора през телефоните, таблетите и телевизорите.
Мерките им целят да запълнят пробивите в сигурността.
След като документите бяха публично показани се оказа, че Агенцията е използвала хакерски програми и вируси, за да проникне в устройствата.
ЦРУ със секретни данни: Русия е помогнала на Тръмп
„Уикилийкс” почна да разкрива скандални документи за Клинтън
Самото подслушване пък става чрез вирус, който реално превръща телефона в камера за наблюдение и подслушване.
Представители на американските тайни служби и правоприлагащи органи заявиха днес, че са знаели за пробива в сигурността на ЦРУ, предаде Ройтерс.
U.S. officials aware of CIA security breach in 2016, say WikiLeaks papers authentic https://t.co/vGCJ52qiey
— Reuters Top News (@Reuters) 8 март 2017 г.
Цитираните източници, които пожелали да запазят анонимност, посочили, че според тях публикуваните вчера от разобличителния сайт документи са автентични:
"Гледаме на това много сериозно",
коментира пред медията говорител на прокуратурата като допълва, че "ще започнем разследване, ако установим доказателства за конкретни криминални деяния или конкретни извършители."
Последваха и реакции, а американският сенатор - републиканец Джон Маккейн дори заподозря „Уикилийкс” във връзка с Русия, но поясни, че няма доказателства за това.
От Уикилийкс обаче твърдят, че разполагат с общо 8 761 документа, разкриващи как ЦРУ компрометира хиляди компютърни устройства по цял свят.
Под кодовото наименование „Нулева година”, американската разузнавателна агенция е задействала глобална хакерска операция срещу широк спектър от компютърни устройства, включително iPhone на Apple, телефоните с Android от Google, компютрите, опериращи с Windows на Microsoft, такива със софтуера с отворен код Linux и дори смарттелевизори на Samsung, които са били превръщани в тайни станции за подслушване и наблюдение.
За целта от ЦРУ са използвали т. нар. „нулев ден” – софтуерен проблем, за който производителят на съответното устройство или продукт не знае.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!