Б ританското правителство оттегли онлайн реклама от разяснителна кампания за COVID-19, която представя жени, затънали в домакинска работа, докато единственият показан мъж си почива на дивана, съобщи Ройтерс.
Рекламата предизвика вълна от критики за полова дискриминация в стил 50-те години на миналия век.
В рекламата са показани четири семейства. В едното жена държи бебе на ръце, изправена до дъска за гладене, в другото майка на две деца им помага в обучението от къщи, в третото две жени почистват жилище. Единственият мъж, представен в рекламата, седи спокойно на диван с жена и дете.
Coronavirus: Government withdraws 'sexist' Stay Home advert https://t.co/FCtPnVTCuC
— Neelam Sarkaria (@n66lam) January 29, 2021
"Кой направи това? И кой го одобри? Хетеронормативност. Налагане на възгледа, че е работа на жената да помага в ученето у дома, да чисти, да се грижи за децата", написа психоложката и изследовател Прагия Агаруал в Туитър и публикацията й получи над 7500 харесвания.
Who made this? And who approved it?
— Dr. Pragya Agarwal (@DrPragyaAgarwal) January 28, 2021
Heteronormative.
Reinforcing the view that it is a woman’s job to homeschool, clean, do the childcare.
Are the men out there fighting a war or something? pic.twitter.com/Q7tHtIUx4m
Депутатката от опозиционната Лейбъристка партия Ивет Купър написа в Туитър: "Изглежда, че сексизмът от 50-те години също се разпространява бързо".
Правителството свали рекламата с обяснението, че тя не отразява позициите му за ролята на жените.
Захариева: Балкански сексизъм няма място в Европейския съюз
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!