С кандалът започна като невинен колаж от тазгодишните финалистки на Мис Индия и се превърна в разгорещен социален дебат за манията на Индия за бяла кожа.
Снимката, публикувана във вестник Times of India, е от 30 малки кадъра на момичета с еднакви коси и светла кожа.
В страна с 1,3 милиарда души, стотици езици и безброй етнически групи, потребителите на Twitter твърдят, че организаторите на конкурса за красота са избирали само състезателки, които представляват европеидните идеали за красота, предава CNN.
Miss India contestants. They all have the same hair, and the SAME SKIN COLOUR, and I'm going to hazard a guess that their heights and vital stats will also be similar. So much for India being a 'diverse' country. pic.twitter.com/L4yXG0WvRu
— labellagorda (@labellagorda) 27 май 2019 г.
"Всички те имат една и съща коса, и същия цвят на кожата", пише потребител.
Докато на снимката всички са еднакви, видеа от конкурса показват, че не всички са толкова светли.
Противоречията около снимките на "Таймс ъф Индия" обаче подчертават един чувствителен въпрос в Индия, където Мис Индия е огромно културно събитие.
Конкурсът помогна за стартирането на кариерата на актрисата Приянка Чопра - във видеото и Боливудската икона Айшвария Рай.
Организаторите на Мис Индия отказаха да коментират.
"Фактът, че Индия печели шест пъти конкурса за "Мис Свят", би могъл да убеди организаторите на конкурса да се придържат към разнообразието", казва Кавита Емануел, основател на индийската НПО "Жените за доброто", която се стреми към равенство между половете и срещу пристрастията към по-светлата кожа.
Манията за по-бяла кожа започва още по време на бременност. Някои бременни индийски жени пият мляко с шафран, за да направят кожата на бебето по-светла. Други избягват добавките с желязо, защото мислят, че ще направят нероденото им дете по-тъмно. Тези практики обаче са станали много по-рядко срещани в областите, в които стандартът и образованието са на по-високо ниво", казват от организацията.
Това е проблем, който засяга най-вече жените, тъй като колко пари имат мъжете обикновено се счита за по-важно от красотата им. "Телата на жените са тяхната валута," каза експертът Парамесваран.
Козметичните марки в световен мащаб се възползват от това, натрупвайки пари с кремове, които избелват и процедури, които обещават да направят кожата по-бяла.
Търсенето им се очаква да достигне 31 милиарда долара до 2024 г., в сравнение с 18 милиарда долара през 2017 г., особено в Азия, Близкия изток и Африка. Рутинната употреба на такива средства за избелване на кожата за избелване варира от 25% в Мали до 77% в Нигерия, 40% в Китай, Малайзия, Филипините и Южна Корея, според Световната здравна организация.
Проблемът идва от това, че по-ниските касти са с по-тъмна кожа. Далитите са дискриминирани като "нечисти".
Манията за бяла кожа може да доведе до редица социално-икономически проблеми, включително проблеми с ниска самооценка и психично здраве, както и да повлияе на перспективите за работа и брак.
Децата са засегнати най-много, някои тригодишни деца са били критикувани, че "не са достатъчно бели".
Емануел основава кампанията „Тъмното е красиво“, която включва програми за застъпничество за справяне с пристрастия към цветовете и е одобрена от актрисата от Боливуд Нандита Дас.
"Имам приятели от Кашмир, които са питани дали са индийци и приятели от Керала, които са били попитани дали са африканци. Хората изглеждат различно и е време да започнем да го приемаме", казва тя.
Но фактът, че има разговор за пристрастия в Индия, означава, че нещата се движат напред, смятат хората, които стоят зад кампанията.
И все пак страната е далеч от реалната промяна. "Нуждаем се от промяна на начина, по който мислим за това как изглеждат хората", каза Емануел.
"Индийците не само изопачиха външния си вид, но и неправилно интерпретираха пред света как трябва да изглеждат", добави Емануел, и каза, че не представят страната добре.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!