С амолетът на Джон Кенеди-младши падна преди 25 години на 16 юли 1999 г., убивайки него, както и двамата му спътници, съпругата Каролин и нейната сестра, Лорън Бесет. Той беше на 38 години.
Сега нова книга от РоузМари Теренцио и Лиз Макнийл разкрива задълбочен поглед върху сина на покойния президент и събитията, довели до тази съдбовна вечер.
JFK Jr’.s Shocking Plane Crash Death at 38: What Really Happened When The Plane Went Down (Exclusive) https://t.co/B9mVnTypKh
— People (@people) July 10, 2024
Планът бил Джон да лети със своя самолет Piper Saratoga, който е закупил през пролетта, до Martha's Vineyard, за да остави Лорън, и след това да продължи до Hyannis Port, Масачузетс, където той и Каролин планираха да присъстват на сватбата на братовчед му Рори Кенеди следващият ден.
На 16 юли, след като работи в офиса на своето списание George, Джон се срещна с Лорън в 18:00 часа за отпътуването до летище Колдуел в Ню Джърси, където се срещат с Каролин, която пристига с автомобилен сервиз. По времето, когато самолетът излита в 20:38 часа, слънцето залязва и вече мъгливите условия се влошават още повече.
Националният съвет за безопасност на транспорта определи „вероятната причина за този инцидент като неуспех на пилота да поддържа контрол над самолета по време на спускане над водата през нощта, което е резултат от пространствена дезориентация". Фактори за инцидента са мъглата и тъмната нощ.
Piper Saratoga бил по-сложен и мощен самолет от предишния му Cessna и Джон бил в средата на обучението си. Той все още не е оценен да лети само с инструменти в пилотската кабина, когато лети при ниска видимост или лошо време.
Тази нощ Джон следвал бреговата линия на Кънектикът и Роуд Айлънд и след това се обърнал към морето към Мартас Винярд.
Джеф Гузети, сега президент на Guzzetti Aviation Risk Discovery, бил следовател на NTSB по това време, работейки с Службата за авиационна безопасност като част от екипа, който изследва останките.
През последните 30 мили, когато Джон започна да се спуска към Мартас Винярд, траекторията му на полет става неправилна и била показателна за „пространствена дезориентация“.
„Пътят на полета му във водата е в съответствие с това, което е известно като гробищна спирала“, казва Гуцети. „Самолетът прави спираловиден нос надолу...нещо като отиване в канализацията. Самолетът прави един последен завой и остава в този завой почти по целия път до океана."
Самолетът се разбива във водата на около седем мили от Мартас Винярд.
„По мое лично мнение, не мисля, че пътниците са знаели какво им се случва“, казва Гуцети. „Може би са почувствали малка G-сила, която ги бута надолу на седалките им. Бихте чули приливът на въздух над фюзелажа да се ускорява или да става по-силен по време на последното фатално гмуркане...И тогава те удрят повърхността на водата и всичко свършва."
Джеф Гузети заключава: „В крайна сметка е предупредителна история за всеки частен пилот да разбере собствените си лични ограничения.“
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!