И зключителен ужас са преживели пътниците на полет SQ321 на Singapore Airlines преди малко повече от седмица.
Това показват и предварителните доклади на Сингапурското Бюро за разследване безопасността на транспорта, които още веднъж потвърждават, че въпреки че един пътник почина, а някои други бяха ранени, последствията от попадането на самолета (пътувал от Лондон до Сингапур) в екстремна турбуленция можеше да са много по-сериозни.
Един от анализите сочи, че турбуленцията е траела цели 19 секунди, като в 4,6 от тях самолетът е пропаднал с цели 55 метра. Драмата е започнала в 7.49 сутринта по Гринуич, когато машината е прелетяла през "зона на развиваща се конвективна активност", докато е била на автопилот.
"В 07:49:40 часа самолетът претърпя бърза промяна в G, тъй като записаното вертикално ускорение намаля от положителни 1,35G до отрицателни 1,5G, в рамките на 0,6 секунди. Това вероятно е довело до това пътниците, които не са били с колани, да излетят във въздуха. В средата на последователността от бързи промени в G, записаните данни показват, че пилотите са инициирали контролни входове за стабилизиране на самолета, изключвайки автопилота в този процес", се посочва в доклада.
В него се уточнява, че пилотите са управлявали самолета за 21 секунди, преди да включат отново автопилота". Разбирайки за нараняванията на пътниците, те взимат решение да се отклонят към Банкок. "Нормалното, контролирано снижаване" започва 17 минути след като самолетът за първи път попадна в турбуленция.
Силна турбуленция уби човек, десетки ранени
В крайна сметка полет SQ321 на Singapore Airlines каца безопасно в тайландската столица в 8.45 сутринта. При инцидента обаче, 73-годишният британец Джеф Кичън почива от сърдечен удар.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!