Ryanair обяви, че предприема правни действия срещу пътник, чието поведение e довело до извънредно кацане на самолет.
В официално изявление авиокомпанията определи случая като „сериозно ограничаване на неправомерното поведение“ и заяви, че ще търси обезщетение в размер на 15 000 евро от пътник в Ирландия. Причина за искането е инцидент по време на полет до Лансароте 2024г., който принудил самолета да кацне извънредно в Порто, Португалия.
Според Ryanair поведението на пътника е довело до отлагане на полета през нощта и е засегнало 160 пътници, които са понесли „ненужни смущения и са загубили цял ден от почивката си“. Компанията определи действията на пътника като „непростими“ и „напълно неприемливи“, като изчисли исканата сума въз основа на разходите за нощувка, транспорт и кацане.
Това е първият случай, в който Ryanair завежда гражданско дело срещу пътник в Ирландия. Авиокомпанията обаче подчерта, че ще продължи да предприема „решителни действия“ за справяне с подобни случаи в бъдеще.
Zero tolerance on disruptive passengers 🚫
— Ryanair (@Ryanair) January 8, 2025
Last April, the unruly behaviour of one individual caused a diversion that resulted in 160 people losing a day of their holiday.
We have now filed civil proceedings against the passenger, demonstrating the consequences passengers… pic.twitter.com/4x0qgSOMLv
„Неприемливо е пътниците – много от които пътуват със семейството или приятелите си, за да се насладят на релаксираща лятна ваканция – да страдат от ненужни смущения и загуба на време за почивка заради поведението на един буен пътник“, заяви говорител на Ryanair. „Това демонстрира едно от многото последствия, които буйните пътници ще срещнат като част от нашата политика на нулева толерантност. Надяваме се, че това действие ще възпре бъдещо разрушително поведение и ще осигури удобна и уважителна среда за пътниците и екипажа.“
През септември миналата година главният изпълнителен директор на Ryanair, Майкъл О’Лиъри, заяви пред Sky News, че е готов да наложи ограничение от две напитки на пътниците на борда, ако същото правило бъде приложено в баровете в летищата. Той посочи, че една от най-засегнатите дестинации от непокорни пътници е Ибиса.
„Истинският проблем е как да спрем тези хора да се напиват на летищата, особено когато, както това лято, имаме огромни закъснения в контрола на въздушното движение“, коментира О’Лиъри. „Те се качват с твърде много алкохол в тялото си. Ако ги идентифицираме като пияни на борда, не им сервираме алкохол. Но това не решава проблема.“
Други авиокомпании също предприемат действия срещу разрушителни пътници. Jet2.com вече завежда граждански дела срещу подобни случаи, докато easyJet залага на наказателно преследване и забрана за бъдещи полети на виновните, вместо да започва граждански производства.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!