Р уският съд в понеделник замрази всички активи на "Фолксваген" в страната, което е поредната пречка пред германската компания в опитите ѝ да се освободи от активите в Русия, предава "Фокус".
"Фолксваген", заедно с други чуждестранни производители на автомобили, спря дейността си в Русия миналата година, след като западните страни наложиха безпрецедентни санкции на Москва заради конфликта в Украйна.
Автомобилният гигант се опитва да продаде своите руски активи, включително водещия си завод в град Калуга, който има производствен капацитет от 225 000 автомобила годишно и е спрян от март 2022 г.
Защо визитата на Шолц в Китай предизвика остри критики
Руският автомобилен производител ГАЗ, който трябваше да произвежда автомобили на "Фолксваген" в завода си в Нижни Новгород, се опита да спре всяка продажба като част от дело срещу германския автомобилен производител за това, което според ГАЗ е нарушение на договора, след като "Фолксваген" прекрати споразумението за производство през август.
В съдебни документи ГАЗ заявяват, че опитите на "Фолксваген" да излезе от руския пазар излага собствените й интереси на риск и търси 15,6 милиарда рубли (201,3 милиона долара) обезщетение за прекратения договор.
Руският съд в понеделник се съгласи да замрази всички активи на "Фолксваген" в Русия, докато тече съдебният спор с ГАЗ.
По-рано тази седмица чешкият производител на автомобили "Шкода", част от групата "Фолксваген", обяви, че е във финалната фаза на сделката за продажба на своите руски активи.
Дерипаска: Русия ще свърши парите догодина
Русия задължава компаниите от "неприятелските" страни - тези, които са наложили санкции на Русия - да получат одобрение от правителствена комисия за продажбата на всякакви руски активи.
Чуждестранните инвеститори се страхуваха, че Русия може да предприеме национализация на стратегически активи, след като бяха въведени ограниченията върху продажбите.
Миналия юли президентът Владимир Путин издаде указ за овладяване на пълния контрол над газовия и петролен проект Сахалин-2 в Далечния изток на Русия, като на практика взе почти 50% от проекта от "Шел" и две японски търговски компании, които се отказаха да изпълняват частите по договорите си.
Други водещи западни производители на автомобили напуснаха руския пазар. Миналата година френската "Рено" продаде мажоритарния си дял в "Автоваз" на руско държавно дружество срещу символичната цена от една рубла - ефективно отписвайки активи, които преди това оцени на 2,2 милиарда евро.
Руската автомобилна индустрия беше една от най-тежко засегнатите от решението на Москва да изпрати десетки хиляди войници в Украйна през февруари миналата година.
Преди това разчитащо на западни инвестиции, оборудване и части, производството на автомобили миналата година спадна с безпрецедентните 67% до най-ниското си ниво от разпадането на Съветския съюз.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!