Ф едералната антимонополна служба (ФАС) на Русия заведе дело срещу компанията "Reckitt Benckiser", която притежава търговската марка "Дюрекс" (Durex) за реклама на презервативи, в която има невярна информация.
Претенциите на ФАС се отнасят до две телевизионни реклами, разпространени по федералните канали през 2017 година.
"От смисъла на рекламата на презервативи Durex следва, че около 50% от населението на Русия е заразено с болести, предавани по полов път, което противоречи на официалната статистика на Министерството на здравеопазването на Русия", се казва в становището на ФАС.
Информацията в рекламата е основана на методически препоръки на департамента по здравеопазване на руската столица през 2014 година, в които няма статистически данни за заболеваемостта на гражданите.
При това ФАС посочва откъси от писмо на Министерството на здравеопазването, според което показателят на първична заболеваемост, предавана по полов път, през 2017 година е 206,9 хиляди случая (141 на 100 хиляди души), което е 0,1% от населението на Русия.
"По този начин рекламата на презервативи Durex, излъчена в ефира на федералните канали, има признаци на нарушение на Закона за рекламата в частта за съдържане на несъответстващи на действителността сведения за резултатите от изследвания и изпитания", поясняват от ФАС.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!