Н едостигът на резервни части, подхранван от широкообхватните санкции, кара Москва да търси начини за рециклиране на съществуващия си флот, за да поддържа самолетите в движение, съобщи вестник "Известия".
Кога ще свърши войната в Украйна
Националният вестник пише, че руското министерство на транспорта разглежда правила, които да регулират начина, по който превозвачите използват части от съществуващи самолети, за да заменят износеното или повредено оборудване.
Санкциите на Съединените щати и Европа срещу Русия след нахлуването в Украйна прекъснаха основен източник на части и техническа помощ за руския авиационен сектор.
Фалшивите новини и войната в Украйна – как действа руската пропаганда
Притискането започва да дава резултати: руският флагмански превозвач "Аерофлот" е започнал да разглобява редица самолети, за да рециклира частите им и да ги използва в други самолети.
Понастоящем националната нормативна уредба не определя как авиокомпаниите да използват съществуващите части за ремонт на флота си. Според руския вестник индустрията се е обърнала към правителството с искане за правила, които да кодифицират тази практика.
"Блумбърг": Русия търси по света оръжия срещу Украйна
Новият регламент може да влезе в сила в началото на следващата година. В него ще бъде определен срокът на годност на резервните части и необходимите тестове, които трябва да бъдат проведени, за да се гарантира, че резервните части са безопасни.
Според руско правителствено проучване над 90% от всички пътници в Русия летят със самолети, използващи чуждестранни технологии, и че националният флот ще намалее до 2025 г., тъй като чуждестранните самолети постепенно ще бъдат изведени от експлоатация.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!