Р усия конфискува стотици търговски самолети, собственост на американски и европейски лизингови компании - допълнителен знак за предизвикателствата, пред които е изправена авиоиндустрията в страната поради санкциите след нейното нахлуване в Украйна, съобщават от CNN.
Президентът Владимир Путин подписа закон като част от антисанкционните мерки на правителството, който ще позволи на руските авиокомпании да регистрират самолети, наети от чужди компании в Русия, където ще им бъдат издавани местни сертификати за летателна годност, според изявление на Кремъл.
Russian President Vladimir Putin has signed a law that allows Russia to seize foreign planes and use them for domestic flights, according to the state news agency TASS. https://t.co/oGIn8fWMq4 pic.twitter.com/k5SHcJGe3w
— NPR (@NPR) March 16, 2022
Законопроектът ще даде възможност на руските авиокомпании да запазят своите чуждестранни наети самолети и да експлоатират самолетите по вътрешни маршрути, като същевременно така ще е по-трудно за чуждестранните компании да си върнат самолетите без одобрението на руското правителство.
Санкциите на САЩ и Европа, наложени на Русия, изискват от лизинговите компании да върнат всички самолети, които са наели на руски авиокомпании до края на месеца.
Западни производители на самолети като Airbus (EADSF) и Boeing (BA) вече прекъснаха достъпа на руските авиокомпании до резервните части, от които се нуждаят, за да поддържат и безопасно да управляват самолетите си. Руските авиокомпании оперират с 305 самолета Airbus и 332 самолета Boeing, според данни, предоставени от фирмата за авиационни анализи Cirium.
Russia is seizing hundreds of commercial jets owned by US and European leasing companies, a further sign of the challenges the country's airline industry faces due to sanctions following its invasion of Ukraine. https://t.co/KHyLhn0QW1
— CNN (@CNN) March 17, 2022
Русия също така има 83 регионални самолета, произведени от западни производители като Bombardier, Embraer и ATR.
В страната са построени само 144 самолета от активния флот на руските авиокомпании.
Данните на Cirium показват, че 85% от тези чуждестранни самолети са собственост на лизингови компании и определя тяхната обща стойност на 12,4 милиарда долара.
Все още не е ясно дали лизинговите компании ще искат тези самолети обратно. Самолетите няма да имат достъп до резервни части и няма да имат валидни сертификати за летателна годност.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!