Х оливудският режисьор Джеймс Камерън, който е режисьор на филма "Титаник" от 1997 г., заяви пред Би Би Си, че е почувствал загубата на подводницата "Титан" "с цялото си същество". Камерън е направил 33 гмуркания до останките на "Титаник".
Той разказа, че в неделя, когато подводницата е изчезнала, е бил на кораб и е научил за това едва в понеделник.
Когато научил, че подводницата е загубила едновременно навигацията и комуникацията си, той каза, че веднага е заподозрял катастрофа.
"Катастрофална имплозия": Каква е съдбата на екипажа на "Титан"
"Усещах какво се е случило. За да се повреди електрониката на подводницата, да се повреди комуникационната ѝ система и да се повреди транспондерът ѝ за проследяване едновременно - подводницата изчезна."
Директорът продължава: "Веднага се свързах по телефона с някои от моите контакти в общността на дълбоководните подводници. В рамките на около час разполагах със следните факти. Те бяха на спускане. Намираха се на 3500 метра и се насочваха към дъното на 3800 метра.
"Комуникациите им бяха изгубени, а навигацията - и аз веднага казах, че не можеш да изгубиш комуникациите и навигацията заедно без екстремно катастрофално събитие или високо, високоенергийно катастрофално събитие. И първото нещо, което ми хрумна, беше имплозия."
В четвъртък служител на американския флот заяви пред партньора на Би Би Си CBS News, че флотът е открил "акустична аномалия, съответстваща на имплозия" малко след като "Титан" е загубил контакт с повърхността.
Служителят заяви, че информацията е била предадена на екипа на бреговата охрана на САЩ, който я е използвал, за да стесни радиуса на зоната за търсене.
Камерън заяви пред BBC News, че изминалата седмица е "приличала на продължителна и кошмарна шарада, в която хората тичат наоколо и говорят за шум от взрив, говорят за кислород и всички останали неща".
"Знаех, че подводницата се намира точно под последната си известна дълбочина и позиция. Точно там я намериха", продължи той.
Hundreds are still missing and feared dead after a boat carrying migrants sank in Greek waters last week.
— NBC News (@NBCNews) June 23, 2023
Advocates say they’re frustrated the sunken migrant ship has garnered far less attention and resources than the Titan rescue efforts for 5 people. https://t.co/nMOULJAVf2
Той допълни, че след като в четвъртък е бил пуснат в действие дистанционно управляем подводен апарат, издирвачите са я "намерили в рамките на часове, а вероятно и на минути".
Камерън също така предположи, че има "ужасна ирония" в загубата на "Титан" и неговия екипаж, като я сравни със загубата на самия "Титаник" през 1912 г.
"Сега имаме друга катастрофа, която за съжаление се основава на същите принципи на невслушване в предупрежденията", каза той. "OceanGate са били предупредени."
Той каза, че в компанията е имало хора, които са работили вътре в нея и са напуснали, но не уточни защо.
По-нататък той каза, че някои от членовете на общността на дълбоководните експерти, без да включва пряко него самия, са написали писмо до OceanGate, в което са изразили мнението си, че, по неговите думи, "вървите по пътя на катастрофата".
Камерън не е първият, който изразява загриженост относно дейността на туристическата фирма.
🚨 Breaking News
— Sajid ALi (@sajii_writes) June 23, 2023
All five people onboard on #Submersible are all very sadly died, #OceanGate confirms. This video shows how the accident happened with the submarine. 💔#Titanic #titanicsubmarine #implosion #TitanicRescue#Titan #ShahzadaDawoodpic.twitter.com/pdpSOpgoHG
В писмо, изпратено до OceanGate от Обществото за морски технологии (MTS) през март 2018 г. и получено от New York Times, се посочва, че "настоящият "експериментален" подход, възприет от OceanGate... може да доведе до негативни резултати (от незначителни до катастрофални)".
Отделно от това съдебни документи на САЩ показват, че бивш служител на OceanGate е предупредил за потенциални проблеми с безопасността на плавателния съд още през 2018 г.
Документите показват, че Дейвид Лохридж, директор на морските операции на компанията, е изразил загриженост в доклад от инспекция.
Говорител на OceanGate отказва да коментира проблемите с безопасността, повдигнати от г-н Локридж и МТС.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!