Френската предизборна кампания подпали света на парижките рекламодатели и най-различни фирми - от производители на сирена до производители на бельо, се втурнаха да правят пародии с лозунгите на политиците.
Рекламните агенции преиначават по забавен начин обещанията на кандидатите в полза на своите клиенти, а играта на думи е особено популярна в интернет.
Президентът Никола Саркози не е единственият, който се озовава в ролята на рекламиращ бельо за компания, създадена само преди шест месеца.
Кандидатът на социалистите Франсоа Оланд също е пародиран от фирмата "Френският слип" (LeSlipFrancais.fr), базирана в югозападния департамент Дордон.
Неговият лозунг "Промяната е сега" (Le сhangement c'est maintenant) се превърна в "Смяната на слиповете е сега" (Le changement de slip, c'est maintenant). Рекламата се превърна в хит в ЮТюб.
Предизборната кампания се превърна за нас в основен източник на вдъхновение за забавни реклами, каза 26-годишният директор на компанията Гийом Гибо.
Гибо се възползва също от израза на Саркози за "силна нация", като го преиначи във "Франция е силна по слипове" - текст, изписан до снимката на сериозно изглеждащ президент.
Предизборните лозунги на други кандидат-президенти също са от полза за рекламната "мелница".
Производителят на сирена "Ла Ваш ки ри" (Смеещата се крава, La vache qui rit) издигна свой собствен кандидат за обитател на Елисейския дворец - червена крава с обеци от сирене.
"Да гласуваме за Смеещата се партия", казва кравата, хилейки се, застанала зад трибуна. Компанията "Бел" обяви "кандидатурата" в края на февруари с голяма маркетингова кампания на Френското селскостопанско шоу.
Смеещата се партия има своя собствена изборна програма като всяка друга партия. Кравата има своя страница във "Фейсбук" по маниера на кандидат-президентите.
Смеещата се крава има съперник в лицето на френската компания за перилни препарати "Бриошен" (LeBriochin.com), чийто кандидат е Жак Бриошен - запазената марка на компанията.
"Този човек не чака годината на избори 2012, за да превърне в свой приоритет марката "Произведено във Франция" ", се казва в рекламата на компанията.
Тя имитира подновените призиви за патриотизъм от страна на кандидатите, които пригласят на страховете на французите от глобализацията.
Френската верига супермаркети Houra.fr си избра друг рефрен от предизборната кампания.
"Най-накрая имаме кандидат, който наистина изпълнява обещанията си" е нейният лозунг, който акцентира върху широко разпространения скептицизъм на французите към политическата класа.
Лозунгът е съпроводен от снимки на фирмени служители, които обещават да изпълняват навреме поръчките на клиентите.
Истинските кандидати обидчиво и несвойствено за себе си запазват мълчание пред шеговитите лозунги. Говорители на Саркози и Оланд казаха, че няма да коментират пародийните си съперници.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!