Американският седмичник "Нюзуик" ще публикува последното си хартиено издание на 31 декември.
От началото на следващата година списанието преминава в изцяло електронен формат, съобщи компанията, цитирана от световните агенции.
Електронното издание ще се казва "Нюзуик глобъл"
и ще бъде едно за целия свят, според публикация на сайта "Дейли бийст" (TheDailyBeast.com).
То ще бъде достъпно за абонати и ще може да се чете на таблети и в интернет, като част от съдържанието ще бъде на разположение в сайта "Дейли бийст", посочиха главният редактор и основателка на "Нюзуик дейли бийст" (The Newsweek Daily Beast Co) Тина Браун и главният изпълнителен директор Баба Шети в съобщението на сайта.
Браун отбелязва, че се очакват съкращения на персонала, но не посочи подробности. Тя уточни, че секторът е все по-засегнат от трудностите с рекламите.
Още през юли главният изпълнителен директор на Ай Ей Си (IAC) Бари Дилър, който купи съвместната компания "Нюзуик Дейли бийст", спомена, че на изданието предстои да премине в електронен формат.
Тогава Браун
постави под съмнение
възможността за генерална промяна.
Според нея собственикът се бил запознал само с някои повърхностни и всеизвестни заключения, а марката "Нюзуик" била "толкова силна, колкото не е била от години".
Седмичното списание "Нюзуик" е създадено през 1933 г. от бивш редактор в "Тайм". През 1961 г. го купува "Вашингтон пост".
Тъй като тиражът непрекъснато спадаше, дългогодишщният собственик "Вашингтон пост" продаде списанието за символичния 1 долар на 92-годишния предприемч в електронната развлекателна индустрия Сидни Хърман. Той плати дълговете, прехвърли го на Дилър и образува общата компания Newsweek Daily Beast.
В началото на 2011 г. списанието беше обединено от Бари
Дилър с онлайн изданието The Daily Beast. Когато се развихри финансовата и
стопанска криза, приходите от реклами рязко спаднаха.
"Нюзуик" е сред трите
списания, които играят най-сериозна роля при
формирането на общественото мнение в САЩ, заедно с "Тайм" и "Ю Ес Уърлд
енд нюз рипорт".
Последните данни за тиража му са, че четирите англоезични издания излизат общо в близо 4 милиона екземпляра. Другите издания са "Нюзуик интернешнъл", "Атлантик" (за Европа, Африка и Близкия Изток), "Латинска Америка" и "Пасифик". Лицензни издания има на японски, корейски, испански, арабски, турски, полски език. От 2004 до октомври 2010 г. излизаше и руско издание, но то беше спряно, след като издателят му - олигархът Владимир Гусински изпадна в немилост пред Путин.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!