Air India потвърди, че един от нейните полети е бил принуден да се върне миналата седмица, след като найлонови торбички, парцали и дрехи са запушили повечето тоалетни на борда, оставяйки много от 300-те пътници в неудобно положение, пише BBC.
Самолетът, който пътувал от Чикаго към индийската столица Делхи – 14-часов полет – прекарал близо два часа във въздуха, преди да бъде принуден да се върне обратно в САЩ.
Видеоклипове от вътрешността на самолета показват сцени на объркване, докато пътниците се струпват около екипажа, който изглежда обяснява ситуацията.
Инцидентът предизвика бурни дискусии в социалните мрежи, като много индийци коментираха хигиенните навици на пътниците и правилното използване на самолетните тоалетни.
Самолетните тоалетни съхраняват отпадъците в специални резервоари и използват вакуумна система за промиване. Обикновено тези резервоари се изпразват след кацане.
Въпреки че запушените тоалетни не са рядкост, "почти невъзможно е всички тоалетни да се повредят изцяло по вина само на пътниците и по начин, който изисква аварийно отклонение", коментира авиационният експерт Марк Мартин пред вестник Hindustan Times.
Инцидентът е станал на 5 март на полет 126 на Air India, но авиокомпанията публикува официално изявление едва в понеделник, в което разяснява случилото се.
В него се посочва, че в миналото в тоалетните на самолета са откривани различни неподходящи предмети, включително одеяла, вътрешно облекло и пелени.
"Използваме този случай, за да призовем пътниците да използват тоалетните единствено по предназначение", се казва в изявлението.
Авиокомпанията уточнява, че осем от дванадесетте тоалетни в бизнес и икономична класа са били затворени, след като "екипажът е открил пластмасови торбички, парцали и дрехи, изхвърлени и заседнали във водопровода".
Към изявлението са приложени няколко снимки, показващи извадени отпадъци от тоалетните. На една от тях се вижда член на екипажа, който държи дренажна тръба, напълно запушена с нещо, което изглежда като парцали.
Заради нощните ограничения на повечето европейски летища по това време авиокомпанията заяви, че не е имала възможност да отклони полета другаде, което е наложило връщането в Чикаго като единствена възможност.
"При кацането в Чикаго всички пътници и екипажът слязоха нормално, а на пътниците беше осигурено настаняване, за да се сведат до минимум неудобствата", заяви говорител на компанията, като добави, че решението за отклоняване е взето "изцяло в интерес на комфорта и безопасността на пътниците".
Авиокомпанията обяви, че ще предложи на засегнатите пътници пълно възстановяване на сумата за билета, както и пренасрочени полети.
В социалната мрежа X мнозина разкритикуваха авиокомпанията за лошата поддръжка и липсата на адекватни санитарни съоръжения на нейните самолети.
"Само Air India има толкова чести инциденти. Честно казано, това, което се случи, не може да бъде оправдано", коментира един потребител.
Други обаче защитиха авиокомпанията, като посочиха, че тя не може да носи пълната отговорност за инцидента.
"Можем ли наистина да хвърлим цялата вина върху Air India и екипажа, когато някои пътници не могат да спазват елементарни правила за хигиена?", попита друг потребител.