У чен твърди, че е открил „перфектното скривалище“ на полет MH370 на Малайзийските авиолинии, повече от десетилетие след изчезването му.
Винсент Лайн, учен в Университета на Тасмания, смята, че наличните доказателства за изчезването на полета сочат, че самолетът е бил умишлено вкаран в „дупка“ с дълбочина 6 000 м в хребета Broken Ridge в Индийския океан.
Лайн, който работи в Института за морски и антарктически изследвания към университета, описва Broken Ridge като „много сурова и опасна океанска среда... с тесни стръмни страни, заобиколена от масивни хребети и дълбоки дупки“. Тя е изпълнена с фини седименти - идеално място за „скриване“, което навежда на мисълта, че пилотът Захари Ахмад Шах умишлено е разбил самолета, на борда на който по това време е имало 239 души.
MH370 mystery finally 'solved' as expert reveals the 'perfect hiding place' https://t.co/KiKWuE92CS pic.twitter.com/7LeCAnicav
— Daily Mail US (@DailyMail) August 26, 2024
Лайн твърди, че повредите по крилата, клапите и флаперона на самолета са били подобни на тези, които полет 1549 на US Airways е преживял, когато капитан Чесли Съленбъргър се е включил в „контролирано скапване“ през януари 2009 г.
По-рано други също изказаха предположение, че 53-годишният пилот капитан Захари Ахмад Шах е отговорен за умишленото разбиване на MH370 в шокиращо по мащабите си убийство-самоубийство, което е извършил заради проблеми в личния си живот.
Твърди се, че Шах се е разделил със съпругата си Физа Хан и че е бил бесен, че негов роднина, опозиционният лидер Ануар Ибрахим, е получил петгодишна присъда за содомия малко преди да се качи на самолета за полета до Пекин.
Съпругата на пилота обаче гневно отрича да е имал лични проблеми, а други членове на семейството и приятели твърдят, че той е бил предан семеен човек и е обичал работата си.
И все пак Лайн твърди, че доказателствата сочат, че пилотът умишлено е разбил самолета, като казва, че те „обосновават безспорно първоначалното твърдение, основано на блестящи, умели и много внимателни анализи на щетите от отломките, направени от отличения бивш главен канадски следовател по въздушните катастрофи Лари Ванс, че MH-370 е имал гориво и работещи двигатели, когато е извършил майсторско „контролирано хвърляне“, а не катастрофа с висока скорост, при която е липсвало гориво“.
Full Story: https://t.co/pwVxM0e2pD
— uInterview (@uinterview) August 25, 2024
A decade-long mystery surrounding the disappearance of Malaysia Airlines Flight MH370 may be closer to resolution, according to new research.#MalaysiaAirlines #news pic.twitter.com/V3RRjjIn1R
Той също така твърди, че изследванията му дават ясна представа за мястото, където самолетът може да се е разбил - призовавайки бъдещите търсения на мястото на катастрофата да се съсредоточат върху определен участък от южната част на Индийския океан.
Обнадеждаващо е, че сега знаем много точно, че MH-370 се намира там, където географската дължина на летище Пенанг (пистата за излитане и кацане не по-малко) пресича следата от домашния симулатор на командира на самолета, открита и изхвърлена от ФБР и официалните лица като „неуместна“ - пише Лайн.
"Това предварително замислено емблематично място крие много дълбока, 6000 метрова дупка в източния край на Счупения хребет в рамките на сурова и опасна океанска среда, известна с дивия си риболов и новите дълбоководни видове.
"С тесни стръмни страни, заобиколена от масивни хребети и други дълбоки дупки, тя е изпълнена с фини седименти - идеално „скривалище“.
Той добави: „Това място трябва да бъде проверено с висок приоритет. Дали ще бъде претърсено или не, зависи от официалните лица и компаниите за търсене, но що се отнася до науката, ние знаем защо предишните търсения се провалиха и също така науката безпогрешно посочва мястото, където се намира MH370. Накратко, мистерията MH370 е изчерпателно разрешена от науката!"
Самолетът е в неизвестност вече повече от десетилетие, въпреки че властите от цял свят провеждат мащабни издирвания.
Оттогава са открити няколко фрагмента от самолета и се появиха редица теории за това какво и кой е предизвикал промяната на курса на полета през март 2014 г.
Повече от година по-късно малайзийският министър-председател Наджиб Разак заявява, че част от крилото, която е изхвърлена на Реюнион - френски остров източно от Мадагаскар - е от MH370.
През следващите две години са намерени още 17 отломки, за които е „установено, че е много вероятно или почти сигурно, че произхождат от MH370“, а други две са „оценени като вероятно произхождащи от катастрофиралия самолет“.
Сега обаче Лайн настоява длъжностните лица да претърсят района, който той посочи като „високоприоритетен“.
Дали ще бъде претърсена, или не, зависи от официалните лица и компаниите за търсене, но що се отнася до науката, знаем защо предишните търсения се провалиха и също така науката безпогрешно сочи къде се намира MH-370 - заключи той.
Breaking: MH370 mystery finally ‘solved’ as expert reveals the ‘perfect hiding place’ https://t.co/A54JmMsIQo #Beijing #dailymail #expert pic.twitter.com/tcPYi5yumP
— WhatsNew2Day (@whatsn2day) August 26, 2024
Теорията е изказана по-рано от британския пилот Саймън Харди.
Преди това Харди заяви, че вярва, че самолетът е потънал в океана на място, което никога преди не е било претърсвано.
Работата му е забелязана от официалния екип по издирването и затова през 2015 г. той е поканен да се присъедини към Австралийското бюро за безопасност на транспорта и екип от експерти.
Той дава експертните си мнения и проверява теориите си с помощта на високотехнологични летателни симулатори до края на търсенето през 2017 г.
Според изчисленията на г-н Харди мястото на покой на самолета е точно извън официалната зона за търсене, но така и не му е дадена възможност да докаже тази теория.
Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!